از درخشش پدیده ای به نام «شاهی» تا حذف قهرمانان مسابقات جهانی در کره جنوبی

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی کشورمان درباره سطح مسابقات جهانی کره جنوبی و کسب مدال طلای نسرین شاهی توضیحاتی را ارائه کرد.

رقیه الله کرمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در خصوص رقابت های جهانی کره جنوبی اظهار داشت: مسابقات جهانی کره جنوبی بعد از مسابقات پارالمپیک توکیو اولین مسابقاتی بود که ملی پوشان را اعزام می کردیم. این مسابقات از 3 جهت برای ما بسیار حائز اهمیت بود یک ورودی هرماده برای مسابقات آسیایی، جهانی و پارالمپیک پاریس بود که خیلی مهم بود باید این اتفاق برای تیراندازان تیم ملی می افتاد تا بتوانند در مسابقات آینده آسیایی و جهانی شرکت کنند. 

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی کشورمان درباره عملکرد تیراندازان در رقابت های جهانی عنوان کرد: عملکرد تیراندازان در این رقابت ها بسیار خوب بود و تمام نفراتی که به این مسابقات اعزام شده بودند توانستند رکوردهایی در تمرینات داشتند را در رقابت های جهانی ارتقا دهند که خوب این موضوع نشان از آمادگی این تیراندازان بود و این انتظار می رفت که ملی پوشان در این رقابت ها رکوردهای خوبی را به نمایش بگذارند و مدال های رنگارنگی را هم برای ایران به دست بیاورند. طلای شاهی در این رقابت ها دور از انتظار نبود و خدا را شکر که توانستیم هم مدال طلا و هم مدال نقره را برای ایران کسب کنیم.

الله کرمی با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات جهانی کره جنوبی گفت: مسابقات جهانی کره جنوبی از سطح بالایی برخوردار بود به طوری که تیراندازان قهرمان در پارالمپیک توکیو نتوانستند به مراحل بعد و فینال برسند و حتی مدالی را کسب کنند که همه این ها نشان داد مسابقات حرفه ای و خوبی را پشت سر گذاشتیم و با شایستگی مدال های رنگارنگ را برای کشورمان کسب کردیم. از طرفی هم بیشتر تیراندازانی که در این رقابت ها حضور داشتند در مسابقات مختلف مانند: کرواسی،آلمان و فرانسه که توزیع سهمیه پارالمپیک پاریس بوده ما شرکت نکردیم و فقط در این مسابقات شرکت کردیم و توانستیم عملکرد خوبی را هم به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی خطاب به تیراندازان کشور گفت: تمام ورزشکاران در رشته تیراندازی باید به این مسئله توجه داشته باشند که درهای تیم ملی بر روی همه تیراندازان کشور باز است و فقط کافی است که خودشان را نشان دهند. ما پشتوانه تیم ملی را باید از بین همین تیراندازانی که در کشور هستند انتخاب کنیم. ما در ماه های آینده مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو داریم  و همه تیراندازان کشور می توانند خود را برای این رقابت ها آماده کنند تا بتوانند در صورت ثبت رکورد های خوب به تیم ملی دعوت شوند. پشتوانه تیم ملی مهم ترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنیم و از جوان تر ها در این راستا استفاده کینم.

وی در خصوص نقره ای شدن جوانمردی در رقابت های جهانی تصریح کرد: من در خصوص جوانمردی خیلی نمی توانم صحبت کنم چرا که مربی مستقیم او من نیستم، اما چیزی که مهم است رقابت تیراندازان در مسابقات و تمرکز آن ها می باشد. در واقع هر تیراندازی که تمرکز و دقت بالایی داشته باشد می تواند  عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و به مدال برسد. این موضوعی است که برای همه تیراندازان صدق می کند نه تنها جوانمردی بلکه همه تیراندازانی که در مسابقات شرکت می کنند. کلمه قهرمان مبنی بر این نیست که هر ورزشکاری باید در همه تورنمنت ها مدال کسب کند. قهرمان کسی است که بتواند در سطح حرفه ای کارش را دنبال می کند و در صورت داشتن اشتباه یا خطا سعی بر رفع مشکلات خود باشد. 

الله کرمی در پایان در خصوص مسابقات قهرمانی جهان خاطر نشان کرد: مسابقات قهرمانی جهان را پیش رو داریم که بسیار مهم است و نفرات برتر مسابقات کره جنوبی برای اعزام به این رقابت ها باید از سوی فدراسیون اعلام شوند و بلافاصله بعد از اعلام نفرات از سوی فدراسیون اردوهای تیم ملی را آغاز خواهیم کرد تا آماده رقابت های قهرمانی جهان شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه