پاسخ «رمضان قدیروف» به ادعای غرب: نیروهای روسیه عقب‌نشینی نکردند

رئیس جمهوری خودخوانده چچن با رد ادعاهای غربی‌ها مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای روسیه در برابر عملیات ضدحمله اوکراین، گفت مسکو تلاش می‌کند تلفات غیرنظامیان در این عملیات به حداقل برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، ادعاهای مکرر مقامات کی‌یف و متحدان غربی آن به سردمداری آمریکا درباره عقب‌نشینی گسترده نیروهای روسیه از بخش‌های بزرگی از خاک اوکراین، با واکنش تند «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری خودمختار چچن همراه شد.

قدیروف شامگاه چهارشنبه در کانال تلگرامی شخصی خود نوشت که نیروهای روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، از هیچ منطقه‌ای در شرق اوکراین عقب‌نشینی نکرده‌اند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این نوشته با دعوت کردن «مفسران خشن» غربی به آرامش، به آنها یادآوری کرد که تاکتیک و استراتژی ارتش روسیه بسیار ظریف است.

رئیس جمهوری خودخوانده چچن با بیان اینکه تمام شهرهایی که روسیه در محور عملیات ضدحمله اوکراین در خارکیف دست داده، بازگردانده خواهند شد، وعده نتایج ملموسی را در آینده نزدیک داد.

قدیروف توضیح داد: «من به خشن‌ترین و شکاک‌ترین مفسران اطمینان می‌دهم که حین اجرای عملیات نظامی ویژه در دونباس، ما از هیچ جایی عقب‌نشینی نکرده و نخواهیم کرد. اینها همه پروپاگاندا و اقدامات تحریک‌آمیز غربی است. خودتان را گول نزنید. مفاهیمی مانند تاکتیک و استراتژی وجود دارد. نیروهای ما ظریف‌تر از این حرف‌ها هستند».

به نوشته ریانووستی، وی در ادامه نوشت: «ما نمی‌توانیم با بی‌توجهی به سمت همه افراد از جمله غیرنظامیان شلیک کنیم. روسیه تلاش دارد تا در این عملیات ویژه، تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند».

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه ادعا کرده بود که نظامیان اوکراینی توانسته‌اند پیشروی قابل توجهی در خط مقدم نبرد انجام داده و نیروهای روسی را عقب رانده‌اند. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی است که نظامیان این کشور از ابتدای ماه سپتامبر تاکنون توانسته‌اند حدود ۶ هزار کیلومتر از اراضی جنوب و شرق اوکراین را از کنترل نیروهای روسی خارج کنند.

انتهای پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه