«سرطان» در کمین این کودکان است

محققان در تازه‌ترین بررسی خود دریافتند، یک روش از بارداری می‌تواند خطر ابتلای فرزند به سرطان‌های جدی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد کودکانی که از جنین‌های فریز شده به دنیا می‌آیند در سنین بالاتر بیشتر از سایر افراد به سرطان مبتلا می‌شوند.

به گفته کارشناسان، فریز کردن جنین یک روش نسبتاً بی خطر تلقی می‌شود که برای بارداری در آینده می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که قدرت باروری خود را از دست خواهند داد.

براساس داده‌های منتشر شده، سرطان خون و سرطان سیستم عصبی مرکزی شایع‌ترین نوع سرطان‌هایی بودند که این دسته از کودکان در معرض آن قرار داشتند؛ محققان تاکید کردند این مطالعه نشان داده که لقاح خارج رحمی به خودی خود موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان مانند سرطان خون، مغز و تومورهای نخاع نمی‌شود و این ارتباط تنها برای جنین‌های یخ‌زده وجود دارد.

محققان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد که این مطالعه را سرپرستی کردند یادآوری کردند ،تولد از جنین‌های منجمد نسبتاً نادر است و بخش کوچکی از نوزادانی که با استفاده از فناوری کمک باروری (ART) به دنیا می‌آیند را تشکیل می‌دهد و در نتیجه اطلاعات جمعیتی در مقیاس بزرگ برای آنها در دسترس نیست.

در حال حاضر بیش از یک میلیون جنین منجمد در ایالات متحده وجود دارد و حدود یک میلیون نوزاد از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۵ از طریق لقاح آزمایشگاهی متولد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه