واکنش‌ها به بازنشستگی راجر فدرر/از ابراز دلتنگی تا خاطرات قدیمی

خبر بازنشستگی راجر فدرر از دنیای قهرمانی تنیس باعث شد تا ورزشکاران و رسانه‌های جهان به آن واکنش نشان دهند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، "روز خاص" همیشه زودتر از موعد می‌رسد اما باز هم خبر بازنشستگی راجر فدرر خیلی‌ها را غافلگیر کرد. شاید علاقمندان به این رشته منتظر بودند تا بار دیگر این ستاره تنیس جهان را در یک گرنداسلم دیگر و در فینال ببینند قبل از اینکه دوران حرفه‌ای او به پایان برسد اما مشکل آسیب‌دیدگی فدرر حل نشد و با وجود اینکه او از سال گذشته ریکاوری می‌کند اما نتوانست به دنیای حرفه‌ای بازگردد.

هفته آینده آخرین مسابقه راجر فدرر خواهد بود زمانی که او با ستاره‌های تنیس جهان از جمله رافائل نادال، اندی ماری و نواک جوکوویچ هم تیم می‌شود قبل از اینکه به دوران حرفه‌ای خود پایان دهد. 

این اتفاق باعث شد تا ورزشکاران مطرح جهان از جمله تنیسورها، فوتبالیست‌ها و رسانه‌های جهان به خبر بازنشستگی فدرر واکنش نشان دهند. از چین تا هند و فرانسه تا آمریکا، رسانه‌های جهانی روز جمعه پس از اعلام بازنشستگی اسطوره سوئیسی از تنیس، راجر فدرر را به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ معرفی کردند.

لیونل مسی: فدرر یک نابغه، منحصر به فرد در تاریخ تنیس و یک الگو برای هر ورزشکاری است. برای شما در مرحله جدید بهترین‌ها را آرزو می کنم، ما دلتنگ دیدار شما در زمین خواهیم بود.

رافائل نادال تنیسور اسپانیایی در این باره نوشت: راجر عزیز، دوست و رقیب من. کاش این روز هرگز نمی آمد. روز غم‌انگیزی شخصا برای من و برای ورزش در سراسر جهان است. خوشحالی و در عین حال افتخار است که در تمام این سال‌ها مسابقاتی را با شما داشتم و لحظات شگفت‌انگیزی را در داخل و خارج از زمین تجربه کردم.

سرنا ویلیامز ستاره تنیس زنان جهان: من می‌خواستم راه مناسبی برای گفتن این موضوع پیدا کنم چرا که تو به بهترین شکل این دوران را به پایان می‌بری. من همیشه به تو نگاه و تو را تحسین کرده‌ام. مسیرهای ما همیشه شبیه بهم بود. تو الهام بخش میلیون‌ها نفر از جمله من شدی و ما هرگز این را فراموش نخواهیم کرد.

روزنامه ورزشی مشهور فرانسوی L'Equipe، همراه با عکسی از فدرر که متفکرانه به آسمان خیره شده است، نوشت: تمام بازی او با هنر و چیزهای متعالی هم مرز بود.

روزنامه انگلیسی سان خبر بازنشستگی فدرر را یک شوک اعلام کرد و نوشت: فدرر در فصول اخیر به شدت به خاطر مصدومیت‌ها با مشکل مواجه شده است.

روزنامه شانگهای نیز با اشاره به اینکه فدرر این شهر را خانه دوم خود خوانده بود، فدرر را "دوست قدیمی مردم شانگهای" می‌داند و می‌گوید که چگونه این ستاره تنیس یک بار مترو شهر سوار شده و هزینه بلیت را خودش پرداخت کرده است. 

گری لینهکر مهاجم سابق فوتبال انگلیس: تماشای بازی شما یکی از لذت‌های بزرگ زندگی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه