شرط ایران برای دستیابی به یک توافق عادلانه چیست؟

معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور شرط ایران برای دستیابی به یک توافق عادلانه را مطرح کرد.

به گزارش گروه سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، درباره پیگیری مذاکرات هسته ای در نیویورک، گفت: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، منطق رفتاری و رویکرد ایران را درباره مذاکرت هسته‌ای بیان کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور به صراحت بیان کرد که در واقع مسأله اصلی ما در این مذاکرات،  پایبندی طرف مقابل به تعهدات است و اگر طرف مقابل بتواند در اجرای تعهدات خود قطعیت داشته باشد، راه برای دستیابی به توافق عادلانه باز است. این مواضع، مسیر گفت‌و‌گوهایی که ممکن است اینجا وجود داشته باشد را شکل می‌دهد.

 معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر طرف مقابل تضمین دهد که رفتارهای گذشته خود را تکرار نکرده و بر تعهدات خود پایبند باشد، ایران برای دستیابی به یک توافق عادلانه آمادگی دارد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: با رئیس جمهور فرانسه بحث جدی داشتیم و بسیار صریح و جزئی وارد مسائل اصلی شدیم. قراربود جلسه 45 دقیقه باشد ولی 90 دقیقه طول کشید.

 معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: ایران از یک سو تأکید دارد که طرف مقابل تضمین دهد که رفتارهای گذشته خود را تکرار نکرده و بر تعهدات خود پایبند باشد و از طرف دیگر تأکید دارد که اگر این شرایط محقق شود، برای دسترسی به یک توافق عادلانه آمادگی دارد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه