معرفی سفیر جدید آمریکا در روسیه

رئیس جمهور آمریکا با حکمی سفیر جدید کشورش در روسیه را معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا یک کارمند وزارت امور خارجه این کشور که سال‌ها در امور روسیه تجربه داشته را به عنوان سفیر بعدی واشنگتن در روسیه معرفی کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، کاخ سفید «لین تریسی»، سفیر فعلی آمریکا در ارمنستان را بعد از موافقت روسیه با این انتخاب، به عنوان گزینه خود برای پست سفیر آمریکا در روسیه معرفی کرد.

چندی پیش رسانه‌ها از انتخاب تریسی توسط کاخ سفید برای این پست سفیری گزارش دادند اما اعلام رسمی این تصمیم در انتظار برای کسب تایید روسیه تا روز سه‌شنبه انجام نشد.

بر اساس قوانین پروتکل دیپلماتیک گزینه‌های سفیری باید توسط دولت میزبان تایید شوند.

هر چند دولت‌های میزبان این گزینه‌ها را به طور معمول تایید می‌کنند اما با توجه به تیره شدن روابط آمریکا-روسیه بر سر چند مساله از جمله مساله اوکراین و مسائل دیگر، تایید تریسی قطعی به نظر نمی‌رسید.

تریسی که به صحبت به زبان روسی مسلط است سابقا به عنوان مشاور ارشد امور روسیه در «دفتر امور اروپا و اوراسیا» در وزارت خارجه آمریکا و معاون سفارت آمریکا در مسکو کار کرده است.

او سابقه تصدی سمت‌هایی در حوزه‌های آسیای مرکزی و جنوب آسیا را نیز داشته است.

«جان سالیوان»، سفیر قبلی آمریکا در مسکو اوایل ماه جاری میلادی از این سمت کنار رفت. قرار بود او در فصل پاییز کناره‌گیری کند اما به بهانه وخامت وضعیت سلامت همسرش این اتفاق زودتر افتاد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه