اهانت به نوامیس مردم برآمده از فتنه­‌های دشمنان است

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در بیانیه‌ای در واکنش به اعتراضات اخیر، اهانت به نوامیس مردم و آسیب به اموال عمومی را برآمده از فتنه­‌های برنامه­‌ریزی شده دشمن دانست.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی با صدور بیانیه‌ای نسبت به حوادث اخیر واکنش نشان داد و عنوان کرد: اهانت به نوامیس مردم و آسیب به اموال عمومی برآمده از فتنه­ های برنامه­‌ریزی شده دشمنان است.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علّامه طباطبایی­ (ره)، درگذشت مرحومه مهسا امینی را صمیمانه به خانواده امینی و ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده و بدین وسیله مراتب تأثر و تأسف خود را از این پیش­آمد ناگوار ابراز می‌­کند.

اما در پی حادثه تلخ به وجود آمده، برخود لازم دانستیم تا مواضع صریح خود را نسبت به فضای اجتماعی پیشِ رو، مشخص و تبیین کنیم:

١. رعایت حدود حجاب طبق فقه اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران لازم الاجرا می‌­باشد و حکومت اسلامی متولی اجرای آن است. همچنین با استناد به اصل ٨ قانون اساسی وظیفه دارد با فرهنگ­سازی نهاد‌های مرتبط و به جهتی استفاده از ­ضوابط قانونی در راستای تحقق آن در کشور قدم بر دارد.

٢. کنش­‌های اخیر همچون آتش زدن قرآن، مسجد، مأمور ناجا، اهانت به نوامیس مردم و آسیب به اموال عمومی را برآمده از فتنه­‌هایی برنامه­ ریزی شده می­‌دانیم، فلذا با هرگونه فضای برهم زننده آرامش شهروندان، اخلال در امور عادی کشور، آشوب و رعب و وحشت در جامعه و نفرت‌پراکنی به شدت مخالفیم و آن را محکوم می­‌کنیم.

٣. در بحبوحه جریانات اخیر، شاهد تناقضاتی هستیم. هتک حرمت به بعضی هم­وطنان گویای آن است که عده‌ای دم از آزادی می‌­زنند و با شعار نه به حجاب اجباری، در عمل بی­ حجابی اجباری را به نمایش می ­گذارند. خود را به عنوان معترض معرفی می­‌کنند. ما اقدامات صورت پذیرفته را محکوم کرده و این افراد را معارض قلمداد می­ کنیم.

٤. قائل به این هستیم که در بزنگاه­ ها قبل از جوانه زدن هرگونه شائبه‌­ای، باید نسبت به مسائل روشنگری صورت بگیرد. انتظار می‌رود که مسؤلین در راستای روایت­گری صحیح، شفاف­سازی کنند

از طرفی رسانه به تبع آن از مرجعیت خود صیانت کرده و منطبق بر رسالت خود عمل کند و بر شایعه‌پراکنی­‌های معاندین مهر باطل بزند. پر واضح است که اگر به موقع روایت نکنیم، روایت می‌کنند.

٥. زیبنده است که سیاستگذاران فرهنگ حجاب و عفاف، به موازات کنترل حدود حجاب، به بخش ایجابی این فرهنگ غنی هم بیشتر و دقیق‌­تر بنگرند. بر اساس بند اول اصل ٣ قانون اساسی مهیا کردن محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است.

بیست و چند نهاد فرهنگی باید طی سال­‌های متمادی زمینه‌­سازی کنند تا نتیجه آن ثمربخش شود، در این صورت تمکین از قانون روند بهتری خواهد­داشت.

۶. بی­ شک امنیت این مرز و بوم به سادگی حاصل نشده و بابت آن‌ جان­ بر کفانی ایفای نقش کردند. نیروی انتظامی یکی از ارکان نیرو‌های مسلح است که بابت حفظ آرامش مردم به تنهایی حدود ١٣٠٠٠ شهید را از ابتدای انقلاب تقدیم جامعه و نظام کرده است؛ با این حال منطقاً به دلیل ارتباط و تعامل زیاد آن با مردم که اقتضای ماهیت آن است، باید نظارت و دقت لازم به خرج دهد تا خدماتش درخور شأن ملت واقع ­شود. گشت ارشاد هم از این قاعده مستثنا نیست و قطعاً باید رفتار و تعامل خود را نسبت به ایراداتی که به آن وارد است اصلاح ببخشد. می­ توان با توجیه بهتر ضابطین قضایی پلیس امنیت اخلاقی، سلامت رفتار را تضمین کرد.

٧. از دشمن می­ توان انتظار داشت که خصومت خود را در هر قالبی پیاده کند. زمانی با جنگ نظامی و امروز با جنگ اقتصادی و فرهنگی در صدد پیش­برد اهداف خود است. دشمن دشمن است؛ اما گلایه­ از بعضی است که دانسته یا ندانسته با دشمن هم­صدا شدند و با غفلت خود موجبات سردرگمی طیف­‌هایی از مردم را به وجود آوردند و به اصطلاح آب در آسیاب دشمن ریختند.

کسانی که با پیش‌­فرض­‌های ذهنی غلطشان بذر شک و گمان را در دل همراهان خود کاشتند و قبل از رسیدن نتایج تحقیقات، انگشت اتهام دراز کردند. قطعاً مسئله پیش‌­آمده نیازمند مطالبه‌ه­ای درخور است و باید ابهامات روشن شود؛ اما جایز نیست که به این بهانه از مرز عدل و انصاف عبور کرده، پیش‌­داوری کنیم. جمهوری اسلامی ایران سابقه پذیرش اشتباهاتش را دارد. اگر حقیقت بر این باشد که خطایی صورت گرفته همچون ماجرای هواپیمای اوکراینی و یا حتی سیاست‌های غلط جمعیتی به آن اقرار کرده و پاسخگو هست.

٨. ذی­‌نفعان اصلی این التهاب خود ناقض حقوق بشر اند؛ خود نافی آزادی بیان­ هستند. کسانی که بایکوت خبرنگاران را در کارنامه خود دارند؛ سفارت عربستان در ترکیه و جمال خاشقچی وقایعی را برای دنیا تداعی خاطر می­‌کند. آل سعودی که حداقل حقوق­ شهروندی را از زنان منع کرده، حال دم از آزادی می­زند. درگیری‌های خیابانی بر سر نژاد پرستی در غرب، آمار فساد مسؤلین، آمار سالانه فساد‌های اخلاقی، حملات مسلحانه به مدارس به نحوی که دانش آموزان کیف­های ضدگلوله حمل می­کنند خود ناقض حقوق بشر است.

در حال حاضر هم کمافی السّابق با امپراطوری رسانه در حال تشویش اذهان عمومی مردم ما هستند و از طرفی با اقدامات سازمان یافته و از قبل برنامه‌­ریزی شده در پی اقداماتی علیه امنیت ملی ما هستند. این اقدام امنیتی_ رسانه ‌ای آن­ها اهدافی دارد که یکی از آن اهداف نشانه رفتن نطق رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل است که منطقاً جواب آن را گرفتند.

نهایت امر این­که ملت بصیر ایران نشان داده که در تندباد حوادث، اسیر دست غرب نمی­ ماند و دوست و دشمن خود را به درستی تشخیص می­ دهد. اما بدا به حال سیاه­ رویانی که از آب گل­ آلود ماهی می­‌گیرند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه