رایزنی وزرای خارجه عراق و عربستان درباره گفت‌وگوی تهران و ریاض

وزرای خارجه عراق و عربستان سعودی در نیویورک با یکدیگر دیدار و درباره گفت‌وگوهای تهران و ریاض و میانجی‌گری بغداد در این زمینه رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در دیدار با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه هفتاد و هفتمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، بر علاقه‌مندی کشورش برای برقراری روابط بهتر با همه کشورهای جهان تأکید کرد.

وی گفت که عراق تمایل به برقراری بهترین روابط با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای عربی و همسایه در راستای تأمین منافع مشترک و مقابله با خطرات مشترک دارد.

حسین بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه با عربستان و راهکارهای ارتقای این روابط به نفع ملت‌های دو کشور تأکید کرد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، وزارت خارجه عراق در بیانیه اعلام کرد که فؤاد حسین و همتای سعودی او در این دیدار درباره «تلاش‌های عراق برای آرام کردن اوضاع و کاهش تنش بین ریاض و تهران» گفت‌وگو کردند و تشدید تلاش‌ها برای احیای ثبات در منطقه از طریق گفت‌وگو و عدم دخالت در امور داخلی کشورها و نیز ضرورت هماهنگی امنیتی برای مبارزه با بقایای عناصر گروه تروریستی داعش مورد تأکید قرار گرفت.

وزیر خارجه عربستان نیز بر حمایت کشورش از وحدت و ثبات عراق تأکید کرد و گفت: «تنشی که منطقه با آن روبه‌روست نیازمند تلاش‌های بیشتر و مشارکت همه در پیدا کردن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای احیای امنیت و ثبات است».

پایان پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه