میزگردی برای اغتشاشات اخیر/ از فقر گفت‌وگو تا پشت‌پرده اعتراضات

در نشست بررسی اتفاقات اخیر کشور به فقر گفت‌وگو در گیلان و سناریوهای اخیر اعتراضی در کشور اشاره و درباره پشت پرده اعتراضات و نقش سلبریتی‌ها همچنین زنان نکاتی مطرح شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، روح الله پوراسماعیلی ظهر امروز در نشست تبیینی رسانه‌ای تحلیل حوادث اخیر در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر اتفاقی بود که در دل یک پروژه رقم خورد، اظهار کرد: ابزار اجرایی این پروژه نیز زنان هستند لشکر جدید آمریکایی‌ها زنان هستند و از مدتها پیش سلبریتی‌ها نیز در این فضا قرار گرفتند و این پروژه‌ها را نیز بازیگری کردند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بسیاری از ارزش‌های ایران توسط برخی گروه‌ها و جناح‌ها مورد آسیب قرار می‌گیرد، گفت: به محاق بردن بحث اربعین، القای تفرقه، سفر رئیس‌جمهور ایران به نیویورک، از اهداف پروژه اخیر در ایران بود.

پوراسماعیلی با بیان اینکه پیشرفت ایران اسلامی با فرصت‌هایی که دولت جدید ایجاد کرد منجر به اجرای چنین پروژه‌هایی برای به محاق بردن دستاوردهای قابل‌اتکای ایران بوده است، افزود: تصور نشود جمهوری اسلامی از بین برود نظام دمکرات شکل می‌گیرد، بلکه هدف تجزیه و ازبین‌رفتن ایران متمدن است‌.

سو استفاده دشمن از مسائل معیشتی

نعیمی نیز در این نشست با تأکید بر نگاه واقع‌بینانه به اتفاقات اخیر اظهار کرد: ما در اتفاقات اخیر شبه جنگ خیابانی می‌بینیم و رفتار خشونت‌آمیزی که این افراد نسبت به مردم دارند نیروهای آموزش‌دیده هستند و بخش قابل‌توجه غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مسائل  در اتفاقات سال‌های اقتصادی و معیشتی است، گفت: باید به تفکیک مسائل اقتصادی و سیاسی توجه داشت البته باید مباحث معیشتی و اقتصادی مردم رو حل کرد  تا بدخواهان از این مسائل سو استفاده نکند.

تلاش برای رفع فقر گفت‌وگو

حسین بهمنش جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با  استمرار گفتمان‌سازی و گفتگو در بین جوانان  فقر گفتگو در دانشگاه‌ها از بین برود و فعالیت فرهنگی برای این قشر از جوانان مستمراً انجام شود.

لزوم ترویج سواد رسانه در جامعه

اسماعیل بلالایی جانشین کانون بسیج رسانه شهرستان رشت نیز در این نشست با اشاره به جایگاه رسانه در فرهنگ‌سازی در بین جوانان اظهار کرد: متحد کردن رسانه‌های داخل برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ضروری است.

وی با بیان اینکه جنگ روایت‌ها نیازمند رویکرد دفاع نرم و پیشتازی در روایت برای خنثی‌سازی توطئه‌های نرم دشمن است، گفت: عدم زمان‌سنجی درست مسئولیت در نحوه و زمان صحبت‌های مسئولین یکی از مسائلی است که منجر به آسیب‌های رسانه‌ای شده است.

جانشین کانون بسیج رسانه شهرستان رشت با انتقاد از نبود سواد رسانه و عدم گسترش این فرهنگ در سطح جامعه گفت: ولنگاری در حوزه فضای مجازی یکی از دغدغه‌های رهبری معظم است که باید با هوشیاری به این موضوع توجه ویژه صورت بگیرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد این نشست به همت سازمان بسیج اساتید، سازمان بسیج رسانه و سازمان بسیج دانشجویی در راستای تبیین اتفاقات اخیر برگزار و به‌صورت مستمر در خصوص مسائل مختلف برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه