آماده باش در کره جنوبی در پی احتمال آزمایش موشکی کره شمالی

مقامات کره جنوبی از آماده باش و رصد دقیق تحولات نظامی در کره شمالی و احتمال شلیک موشک بالستیک زیردریایی این کشور همسایه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مقامات کره جنوبی روز شنبه اعلام کردند که برای شلیک احتمالی موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی در حالت آماده باش هستند.

به گزارش خبرگزاری «یونایتدپرس» به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» ارتش کره جنوبی از بروز نشانه هایی مبنی بر آمادگی پیونگ یانگ در پرتاب احتمالی یک موشک بالستیک در سواحل شرقی خود  خبر داده است.

یک مقام نظامی  کره جنوبی گفت: «ما از نزدیک تاسیسات و فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های کره شمالی را زیر نظر داریم و وضعیت آمادگی کامل را حفظ می‌کنیم.»

 به گفته این مقامات، «یون سوک یول» رئیس‌ جمهور کره جنوبی پس از اطلاع‌رسانی روز جمعه هنگام بازگشت از سفرهای خود به انگلیس، ایالات متحده و کانادا، وضعیت را زیر نظر گرفته است.

در تحولی دیگر، ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس رونالد ریگان» آمریکا روز جمعه وارد شهر بندری «بوسان» در کره جنوبی شد تا رزمایش مشترکی را با نیروی دریایی این کشور برای نمایش قدرت نظامی و بازدارندگی گسترده برابر تهدید فزاینده اتمی کره شمالی انجام دهد.

این در حالی است که کره شمالی همواره استقرار ارتش آمریکا و همچنین رزمایش‌های مشترک را به عنوان تمرین برای جنگ و شواهدی از سیاست‌های خصمانه واشنگتن و سئول محکوم کرده است. پیش‌تر همچنین کره جنوبی و ایالات متحده به کره شمالی هشدار دادند که در صورت آزمایش اتمی با پاسخی «قاطع» روبه‌رو خواهد شد.

کره شمالی اعلام کرده که با تصویب یک قانون جدید، ارتش خود را ملزم به دست زدن به حمله اتمی پیشگیرانه در صورت تلاش یک کشور برای سرنگون کردن «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی کرده است.

 

این قانون پیونگ یانگ را به عنون کشوری مسلح به تسلیحات اتمی اعلام و تاکید کرده کره شمالی هرگز از این تسلیحات که به گفته کیم جونگ اون برای مقابله با آمریکا ضروری است، دست نخواهد کشید.

پیش از این اما «کیم یو جونگ» خواهر رئیس کره شمالی، پیشنهاد سئول برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورش در ازای خلع سلاح اتمی را «گستاخانه» توصیف کرده و گفت پیونگ‌یانگ هرگز «طرح متهورانه» همسایه جنوبی را نمی‌پذیرد.

کره شمالی در سال جاری دستکم ۱۸ دور آزمایش تسلیحاتی و پرتاب موشک‌های بالستیک انجام داده است که نشان دهنده افزایش ذخایر زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه