ادعای تایوان؛ ساخت موشک هوا به سطح و رهگیری جت‌های چین

به دنبال اعلام چین در ایجاد یگان پهپادی مجهز به بمب‌های لیزری، وزارت دفاع تایوان مدعی ساخت موشک کروز هوا به سطح و رهگیری شماری جنگنده و کشتی جنگی چین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، به دنبال اعلام چین در ایجاد یگان پهپادی مجهز به بمب‌های لیزری، وزارت دفاع تایوان غروب شنبه به وقت تهران اعلام کرد که ۱۶ فروند هواپیمای نظامی و چهار فروند کشتی جنگی ارتش چین را ردیابی کرده است.

به گزارش وبگاه «تایوان نیوز» وزارت دفاع تایوان در توییتی اعلام کرد که یک فروند پهپاد از نوع «هاربین»، دو فروند جنگنده، چند هواپیمای جنگال و ضد زیر دریایی ارتش چین اطراف جزیره پرواز کردند.

این وزارتخانه مدعی شد که ارتش تایوان جنگنده‌ها، کشتی‌های جنگی و یگان‌های موشکی خود را حین رصد جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین به حالت آماده باش درآورد و هشدارهای رادیویی صادر کرد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. 

سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان  آمریکا  به تایوان خشم شدید چین را در پی داشت و پکن متعاقب این سفر تمرین‌های نظامی گسترده  پیرامون تایوان از جمله با شلیک موشکهای بالستیک برگزار کرد. مدتی بعد از سفر پلوسی، دو هیات دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا که اولی تحت سرپرسی سناتور دموکرات «اد مارکی» و دومی تحت سرپرستی «مارشا بلکبرن» سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی بود سفرهای جداگانه‌ای به تایپه انجام دادند.

در بحبوحه تنش این جزیره با چین، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که یک جنگنده تایوانی یک تیر موشک کروز هوا به سطح را برای اولین بار در رزمایشی شلیک کرده است.

بر اساس این گزارش، یک فروند جنگنده تایوانی چهارشنبه گذشته در یک رزمایش یک موشک کروز بومی را با موفقت آزمایش کرد.

این در حالی است که رسانه‌ها روز جمعه از رونمایی نیروی هوایی ارتش چین از یک  پهپاد شناسایی رزمی خود که مقر آن در شمال غربی چین است،  خبر دادند.

 

وبگاه «یوراسیانت» نوشت که کارشناسان نظامی چین گفته‌اند که این یگان  برای حفاظت از مرزها و مبارزه با تروریسم بسیار مهم است.این رونمایی پس از آن صورت گرفت که یک فروند پهپاد شناسایی مسلح از پایگاه نیروی هوایی چین در شمال غربی چین، نظارت و حمله را در یک پرواز طولانی بیش از هزار کیلومتر انجام داد.

نیروی هوایی چین  پهپاد «جی‌جی-۲»  را برای بازدید عموم در دسترس قرار داده است. بر روی این پهپاد سلاح‌های دقیق هوا به زمین و دستگاه های شناسایی الکترونیکی نصب شده است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه