سئول: کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نظامیان پیونگ‌یانگ یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین کره شمالی با همسایه جنوبی و متحدان آن، رسانه‌ها از شلیک پرتابه توسط نیروهای مسلح پیونگ‌یانگ خبر می‌دهند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد یکشنبه اعلام کرد که همسایه شمالی آنها یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این شلیک موشک بالستیک، دو روز بعد از حضور ناو هواپیمابر ارتش آمریکا در منطقه برای رزمایش مشترک با کره جنوبی انجام شد.

طبق این گزارش، ارتش کره جنوبی هنوز جزئیات بیشتری از نوع این موشک بالستیک، میزان ارتفاع، سرعت یا مسافت پرواز آن اعلام نکرده است.

پیش از این، کره شمالی حداقل ۲۰ دور آزمایش تسلیحاتی شامل شلیک موشک‌های بالستیک و کروز در سال جاری انجام داده است که نشان دهنده افزایش ذخایر زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور است.

روز گذشته بود که ارتش کره جنوبی از بروز نشانه هایی مبنی بر آمادگی پیونگ یانگ در پرتاب احتمالی یک موشک بالستیک در سواحل شرقی خود  خبر داده بود.

پایان پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه