آخرین وضعیت جوی مشهد مقدس/ کاهش دما تا 8 درجه در نوار شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در نوار شمالی کشور کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما را داریم و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در این مناطق دما 4 تا 6 درجه افزایش می‌یابد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در برخی مناطق گیلان همچنین شرق اردبیل و مازندران بارش داریم و از سه‌شنبه تا پنچ‌شنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

وی افزود: امروز بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال خراسان‌ شمالی داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا در نوار شمالی کشور کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما را داریم و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در این مناطق دما 4 تا 6 درجه افزایش می‌یابد.

ضیائیان با اشاره به وزش باد به نسبت شدید در نوار شرقی کشور از سه‌شنبه هفته جاری گفت: امروز و فردا سرعت وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد بنابراین خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از استان‌های تهران،‌ سمنان، قم و قزوین دور از انتظار نیست.

وی درباره وضعیت جوی استان خراسان‌ رضوی و مشهد مقدس اظهار داشت: آسمان مشهد در چهار روز آینده صاف در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز آینده آسمان مشهد غبارآلود است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در مشهد مقدس 28 و 13 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دما 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

* گردوغبار امروز و فردا در برخی استان‌های کشور

ضیائیان با اشاره به نفوذ گرد و غبار از امروز تا فردا در برخی مناطق استان‌هایی نظیر خراسان‌جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ایلام، بوشهر، خوزستان، تهران و اصفهان گفت: در این راستا کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، وزش باد شدید،‌ احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان کهنسال و آسیب به تأسیسات حساس به گرد و غبار، پیش‌بینی می‌شود.

‌وی افزود: توصیه می‌شود استحکام سازه‌های موقت و عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره در دستور کار باشد و گروه‌های حساس از حضور در فضای باز خودداری کنند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه