وزیر خارجه ارمنستان در دیدار با امیرعبداللهیان: نیروهای باکو باید مرزهای ما را ترک کنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ارمنستانی تغییر در مرزهای رسمی منطقه را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه ارمنستان، میرزویان بر لزوم خروج نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تأکید کرده و وزیر امور خارجه ایران نیز تغییر در مرزهای رسمی منطقه را غیر قابل قبول دانست.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، میرزویان جزئیاتی از تجاوزات جمهوری آذربایجان علیه حق حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان ارائه کرد و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص وضعیت فعلی را برجسته ساخت.

همچنین دو طرف بر لزوم حل اختلافات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق مذاکرات مسالمت‌آمیز تأکید کردند.

وزارت امور خارجه ارمنستان افزود، در این دیدار، وزرای خارجه دو کشور از روابط دوجانبه بر مبنای دوستی دیرینه تجلیل کرده و بر اهمیت همکاری‌ها به ویژه در زمینه انرژی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، گردشگری، حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها تأکید کردند.

پیش از این نیز  «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز جمعه در نیویورک با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا دیدار و بر لزوم خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری ارمنستان تاکید کرد.

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو دو روز طول کشید. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با ارمنستان، ۷۹ کشته و ۲۸۲ مجروح داده است. نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت که دستکم ۱۳۵ نظامی ارمنستانی در درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه