اوضاع نامطلوب سرم در خوزستان/ نرخ سرم افزایش یافته و داروخانه قادر به خرید نیستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تامین سرم به قدرت خرید موسس داروخانه برمی‌گردد بنابراین برخی داروخانه‌ها نمی‌توانند سرم تهیه کنند.

رضا گنجی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد با اشاره به کمبود سرم در کشور اظهار کرد: در توزیع سهمیه استانی سرم، اولویت با بیمارستان‌ها است که تاکنون این وضعیت مدیریت شده است اما نمی‌توانیم بگوییم اوضاع خیلی خوب است.

وی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در تامین سرم افزود: با توجه به افزایش نرخ و همچنین خرید و فروش نقدی سرم، تامین سرم به قدرت خرید موسس داروخانه برمی‌گردد بنابراین برخی داروخانه‌ها نمی‌توانند سرم تهیه کنند.

گنجی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر داروخانه‌های دولتی، در برخی داروخانه‌های بخش خصوصی که توان مالی دارند نیز سرم موجود است اما واقعیت این است که بسیاری از داروخانه‌ها سرم ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مجموع وضعیت تامین سرم زیاد خوب نیست اما با توجه به اینکه واردات سرم در حال انجام است و خط‌های تولید شبانه‌روز در حال فعالیت هستند، پیش‌بینی می شود در مهرماه شرایط بهتر شود.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود شدید سرم، کارخانه سرم‌سازی خوزستان نیز بدون چشمداشت مالی در حال تولید سرم است تا مشکل رفع شود.

پایان پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه