پیگیری ساخت سه شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بهار

فرماندار شهرستان بهار از پیگیری ساخت سه شهرک گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال افزایش گلخانه‌ها در بهار هستیم.

روح الله نباتی؛ فرماندار شهرستان بهار در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از پیگیری ساخت سه شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: به دنبال ایجاد گلخانه‌ها در سطح شهرستان هستیم که در این زمینه هشت واحد فعال به متراژ ۳.۲ هکتار ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۲ واحد گلخانه خانگی به متراژ ۸ هزار و ۳۹۰ متر در شهرستان بهار گفت: سه واحد گلخانه‌ای در حال ساخت است که به مساحت ۱.۲۵ هکتار، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به اینکه برای ۳۵ هکتار گلخانه پروانه تاسیس صادر شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۲۵ هکتار احداث و بهره‌برداری شود گفت: سال جاری ۱۸ نفر به میزان ۱۲ هکتار متقاضی گلخانه بودند که به سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سطح شهرستان معرفی شده‌اند.

وی از ایجاد ۳۴ واحد شوریجات و ترشیجات در سطح شهرستان بهار نیز خبر داد و بیان کرد: فرآوری محصولات مورد توجه بوده و خوشبختانه در این راستا واحدهای خوبی تشکیل شده است.

نباتی با تاکید به اینکه این شهرستان در تولید محصولات گلخانه‌ای جایگاه خاصی به خود اختصاص داده است بیان کرد: تسهیل در ارائه مجوز احداث گلخانه، رفع موانع و مشکلات و پرداخت تسهیلات و نیز تنوع‌بخشی به محصولات گلخانه‌ای از جمله برنامه‌های مهم شهرستان در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه