۳ وزیر استان فارسی و عایدی که نصیب فارس نمی‌شود!

با وجود اینکه در دولت سیزدهم سه وزیر از اهالی استان فارس هستند اما با گذشت یک سال از عمر دولت عایدی نصیب فارس نشده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، استان فارس، رتبه بیست و هفتم کشور در موضوع جهش ملی مسکن، بدون شک خبری ناخوشایند برای مردم و مسئولان استان است‌. 

وزیر راه و شهرسازی که اتفاقا از اهالی استان فارس هم هست هفته گذشته سفری به شیراز داشت و با اعلام عمدکرد ناموفق فارس در ساخت نهضت ملی مسکن مهر تاییدی بر انتقادات بر عملکرد مسئولان فارس و البته وزارت راه و شهرسازی زد!

فارس از استان‌های پهناور کشور و شیراز از کلانشهرهای بزرگ کشور است و در دوره‌های مختلف وزرایی را در کابینه دولت داشته است اما امروز سه وزیر کشور، راه و شهرسازی و نفت از اهالی استان فارس هستند و بدون شک این ظرفیت بسیار خوبی برای ارتقای استان از جنبه‌های مختلف است. 

اما شاهد هستیم که با وجود این ظرفیت حداقل از سوی وزیر راه و شهرسازی که چندین بار به فارس و شیراز سفر کرده است، سودی عاید فارس نشده؛ چرا که وضعیت پیشرفت فارس در حوزه مسکن یا وضعیت نابسامان کمربندی شیراز که نیازمند تصمیمی کشوری است نمونه‌هایی برای تایید این ماجراست. 

درحالی که باید از این ظرفیت بهترین بهره را برد و گرهی از مشکلات مردم استان فارس باز کرد. 

مسکن، این روزها مهم‌ترین دغدغه زندگی مردم به‌ویژه جوانان است و قیمت‌های سرسام‌آوری که سلیقه‌ای چه برای رهن و اجاره و چه خرید و فروش تعیین می‌شود، برای مردم مشکل‌ساز شده است. 

شیراز یکی از گران‌ترین شهرها در حوزه مسکن است و قیمت‌ها چه در شمال و چه در جنوب شهر به طرز سرسام اوری بالاست و از این رو مردم را مجبور به حاشیه‌نشینی کرده است. 

مشاهده می‌شود در استان فارس روند ساخت مسکن به کندی پیش می‌رود تا جایی که فارس در رتبه بیست و هفتم قرار گرفته است، این درحالی است که مسئولان استانی وضعیت فارس در حوزه ساخت مسکن را قابل قبول می‌دانند! 

اکنون دولت وارد دومین سال فعالیت خود شده است و با چشم برهم زدنی عمر ۴ ساله دولت تمام شود، لذا به نظر می‌رسد با توجه به تعداد وزرای استان فارسی و همچنین شرایط خوب نمایندگان فارس در مجلس، باید عزم بیشتری برای عملی کردن وعده‌ها و برنامه‌های دولت در استان فارس وجود داشته باشد تا وعده ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن در فارس محقق شود. 

امید است که با عزم جزم مسئولان و همت و اراده وزرای استان فارس شرایط بهتری برای فارس رقم بخورد و با ساخت مسکن گره بزرگ مشکلات مردم گشوده شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه