آزادی یک محکوم به قصاص در زاهدان

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان از سازش در یک فقره پرونده قتل و آزادی یک نفر از مجازات حتمی قصاص در زاهدان خبر داد.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی امروز در گفت و گو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در زاهدان اظهار کرد: یک فقره پرونده قتل عمدی که در سال ۹۹ به وقوع پیوسته بود برای صلح و سازش به شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان ارجاع شد.

وی افزود: به محض دریافت پرونده تلاش ها برای برقراری صلح و سازش در این شورا آغاز و اعضای شورای حل اختلاف شماره ۱۹ بر اساس تکلیف ذاتی خود بی‌وقفه فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات مردمی بین اولیای دم و خانواده قاتل، با بزرگان اولیای دم و افراد مورد اعتماد جلسات مختلفی برگزار شد.

بندانی گفت: در تاریخ ۳۱ شهریورماه از طرف زندان با اولیای دم تماس گرفته می‌شود که اول مهر ماه  حکم قصاص درباره فرزند شما اجرا و جهت خداحافظی به زندان مراجعه و  زندانی نیز قرنطینه فرستاده میشود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان تصریح کرد: تلاش ها جهت بقراری ارتباط بیشتر با اولیای دم تقویت  که در نهایت قبل از اجرای حکم جلسه ای فوری در دفتر رئیس زندان با حضور اولیای دم برگزار می‌شود.

وی گفت: جلسه با حضور اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 و مسئولین زندان برگزار و در نهایت به یاری خداوند در ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) خانواده مقتول رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.

بندانی در ادامه ضمن قدردانی از اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 و همکاری زندانی مرکزی زاهدان در این زمینه گفت: تلاش بری اخذ رضایت در پرونده های مهمی همچون قصاص اقدامی ارزشمند و دارای اجر معنوی فراوان است.

انتهای پیام/75005

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه