۳۹ هزار متقاضی همدانی در حوزه مسکن/ در نهضت ملی مسکن در رتبه‌های میانی هستیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: همدان در طرح نهضت ملی مسکن نسبت به سایر استان‌ها عقب نیست و به لحاظ تعداد اسکلت و فنداسیونی که اجرا شده، در رتبه‌های میانی کشور قرار دارد.

ایوب اسداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در همدان با اشاره به منتفی شدن ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین برای پروژه طرح ملی مسکن اظهار کرد: بر این اساس مجدد ۱۷ نقطه بدین منظور شناسایی شده، توافقات اولیه انجام شده و مراحل بعدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص اینکه چه زمانی کلنگ‌زنی یا عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد ادامه داد: تا زمانی که سند به نام دولت نشود، نمی‌توان کاری کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: در بحث زمین طرح ملی مسکن دولت یک طرف قضیه است، یک طرف دیگر مالکانی هستند که با ما توافق می‌کنند که مالکان خصوصی هستند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال اتفاقات خوبی در حوزه مسکن خواهیم داشت گفت: در حال حاضر همدان در زمینه نهضت ملی مسکن نسبت به سایر استان‌ها عقب نیست و ما تقریبا با توجه به اینکه تعداد فونداسیون و تعداد اسکلتی که اجرا شده، رتبه ۱۳ یا ۱۴ کشور را داریم.

اسداللهی اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار بود ۳۴ هزار واحد مسکن نهضت ملی در زمین‌های شورین شروع شود و شروع نشد، از نظر آماری عقب افتاده بودیم چون زمین تامین شده بود و کار شروع نشده بود.

 وی یادآور شد: در شهر همدان بالغ بر یک‌هزار و ۷۹۰ واحد در دست اجراست و پروژه‌هایی داریم که در مرحله اسکلت است و الان از نظر کلی همدان در کشور رده‌های میانی را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در همدان ۳۴ هزار نفر متقاضی نهضت ملی مسکن وجود دارد گفت: این میزان متقاضی با طرح اقدام ملی مسکن به ۳۹ هزار نفر می‌رسد که امیدوارم هر چه زودتر خانه‌دار شوند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه