امام جمعه سمنان: خاطرات رزمندگان دفاع مقدس جمع‌آوری شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: خاطرات رزمندگان دفاع مقدس به‌عنوان درس‌ها و عبرت‌هایی قابل‌استفاده است که باید جمع‌آوری شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در محفل خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان اظهار کرد: خداوند به مجاهدانی که در راهش پیکار می‌کنند، افتخار می‌کند و رزمندگانی که باقی ماندند، بسیار ارزشمند هستند.

وی با اشاره به اینکه خاطرات رزمندگان به‌عنوان درس‌ها و عبرت‌هایی قابل‌استفاده است، گفت: هشت سال دفاع مقدس، یک خاطره تاریخی در ذهن ما نیست که تمام شود؛ بلکه درس‌هایی است که امروز باید آنها را سرمشق قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: همه آنهایی که جنگ را درک کردند، راویانی هستند که باید این درس‌ها و عبرت‌ها را برای نسل جدید بازگو کنند و در راستای احیای این فرهنگ اهتمام ورزند و ارزش‌های دفاع مقدس را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنند.

مطیعی خاطرنشان کرد: درس‌آموزی و عبرت‌گیری، حفظ و صیانت این درس‌ها و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس که موجب شده تا این انقلاب همچون درختی تنومند شود، باید به فرزندان و خانواده‌ها انتقال یابد.

وی با بیان اینکه وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا، یکی از گنجینه‌های ماندگاری است که باید درس‌های ارزنده‌ای از آن گرفته و در زندگی استفاده کرد، افزود: مجموعه فاخری که توسط شرکت توزیع برق استان سمنان در قالب کتاب «صراط منیر» حاوی خاطرات ایثارگران این شرکت تهیه شده، یک کار ارزشمند است که توصیه می‌شود در دستگاه‌های دیگر نیز این کار انجام شود.

در این محفل خاطره گویی که با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان برگزار شد، موسویان، پازیکی، محقق و توکلیان در قالب روایتگری، خاطرات خود را تبیین کرده و در این مراسم، از رزمندگان شاغل و پیشکسوت این شرکت تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2568/س/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه