خشکسالی باغ‌‌های پاوه را نشانه گرفته است/ کاهش ۵۰ درصدی برداشت گردو در شهرستان

معاون مدیریت جهاد کشاورزی پاوه گفت: با توجه به خشسکالی‌های اخیر و سرمازدگی بهاره پیش‌بینی می‌شود که میزان برداشت این محصول در شهرستان ۵۰ درصد کاهش را داشته باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمانشاه، شهرام رستمی معاون مدیریت جهاد کشاورزی پاوه اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و سرمازدگی بهاره پیش‌بینی می‌شود که میزان برداشت این محصول در شهرستان ۵۰ درصد کاهش را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سطح باغات گردوی شهرستان پاوه یک هزار و ۴۵۰ هکتار است، افزود: از ین مقدار یک‌هزار و ۳۷۰ هکتار بارور و ۸۰ هکتار را غیربارور و نهال است.

معاون مدیریت جهاد کشاورزی پاوه با بیان اینکه برداشت در هر هکتار از باغات گردو ۲ تن است، گفت: سطح برداشت گردو به صورت سالیانه در کل باغات گردوی شهرستان ۲ هزار و ۷۰۰ تن است.

وی ادامه داد: برداشت این محصول از شهریورماه تا مهرماه ادامه دارد که به روش‌های سنتی توسط افراد خبره و با استفاده از یک دار یا شن در زبان محلی برداشت می‌شود.

رستمی افرود: معمولا درختان سطح شهرستان هم اکثرا کهنسال هستند که لازم است عملیات باغبانی مناسبی را با استفاده از پیوند و سرشاخه خواری بر روی این درختان انجام شود که در سال‌جاری این عملیات بر روی ۳۵ هکتار از باغات گردوی شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/پ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه