کشف ۲۳۴۰ قلم داروی غیر مجاز و تقلبی در تویسرکان/ فروش داروی شیمیایی در عطاری‌ها تخلف است

کارشناس فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های معاونت غذا و داروی همدان از کشف 2340 قلم داروی غیر مجاز و تقلبی در تویسرکان خبر داد و گفت: فروش هر محصولی که عنوان داروی شیمیایی داشته باشد در عطاری تخلف است و با متخلف برخورد می‌شود.

نرگس لشگری؛ کارشناس فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های معاونت غذا و دارو در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از گشت مشترک تیم نظارتی مدیریت فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌های معاونت غذا و دارو و اداره اصناف و کارشناس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از عطاری‌های این شهر خبر داد و اظهارکرد: در یک اقدام سرزده از ۶ عطاری شهرستان بازدید شد.

وی با اشاره به اینکه در این گشت مشترک بالغ بر۲ هزار و ۳۴۰ قلم داروی غیرمجاز و تقلبی از عطاری‌ها کشف و ضبط شد گفت: این در حالی است که پیش از این بارها به آنها تذکر داده شده بود که فروش دارو حتی از نوع دارای «سیب سلامت» هم از سوی آنها ممنوع است.

کارشناس فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های معاونت غذا و داروی همدان بیان کرد: عطاری‌ها صرفا مجاز به فروش روغن‌ها و انواع عرقیجات هستند و فروش هر محصولی که عنوان داروی شیمیایی داشته باشد در عطاری تخلف محسوب شده و برابر قانون با متخلف برخورد خواهد شد.

لشگری با بیان اینکه اغلب داروهای موجود در عطاری‌ها دارای نشان «سیب سلامت» تقلبی هستند گفت: مردم باید هرگونه دارویی یعنی شیمیایی و گیاهی را باید از داروخانه‌ها تهیه کنند و عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان خشک، عرقیجات و روغن هستند.

وی با بیان اینکه اکثر عطاری‌های استان بازرسی شدند و اقلام قاچاق و غیر مجاز آنها جمع‌آوری شده است افزود: جمع‌آوری این داروها باعث کاهش آسیب به مردم می‌شود و هیچگونه داروی خارجی و ایرانی را نباید از عطاری‌ها خریداری کرد.

کارشناس فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های معاونت غذا و دارو در همدان بیان کرد: ۲۳۰ عطاری در استان همدان فعال است که هر ۶ ماه یک بار بازرسی می‌شوند و در صورت لزوم تذکر لازم به صاحبان آنها داده می‌شود و اگر اقلام قاچاق و مواد مخدر داشته باشند، به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

انتهای پیام/89026/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه