بهترین رستوران های تهران

چه چیزی در مورد یک رستوران برای شما اهمیت دارد؟ نورپردازی، آدرس، نوع ساختمان، غذا یا رفتار کارکنان؟ شاید همه این‌ها؛

اما برخی از این موارد در هر صورت برای شما در انتخاب بهترین رستوران های تهران که پایتخت است، بیش از بقیه اهمیت دارند.

از طرف دیگر هم تهران شهری نیست که فقط به دلیل پایتخت بودن اهمیت داشته باشد؛ تاریخ‌دانان قدمت این شهر را بیش از هفت هزار سال تخمین می‌زنند و سفرنامه‌نویسان هم از تهران به‌عنوان مکانی که تقریبا در مرکز امپراطوری ایران قرار داشته، نام برده‌اند.

در جای‌جای این شهر می‌توانید به‌راحتی مشاهده کنید که تاریخ «طهران» تا «تهران» راه زیادی را پشت سر گذاشته… می‌توانید در آن همه‌چیز پیدا کنید!

تهرانِ امروز، ترکیبی از بافت قدیمی و کهن و بافت جدید و مدرن است. به‌ همین دلیل، اگر تصمیم بگیرید تا به دنبال بهترین رستوران های تهران بگردید، برای شما گزینه های زیادی روی میز وجود دارد؛ از رستوران‌های سنتی و غذاهای خاص ایرانی گرفته تا رستوران‌های مدرن اروپایی و غذاهای بین‌المللی.

نگاهی به انواع رستوران ها در تهران

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما برای اینکه بهترین رستوران برای صرف یک وعده غذا به‌تنهایی یا با همراهانتان انتخاب کنید، ابتدا لازم است بدانید که به دنبال چه نوع رستورانی هستید.

البته دست شما در این مورد در شهری مثل تهران کاملا باز است؛ چراکه انواع و اقسام رستوران ها در شهر تهران، مناسب با سلیقه، نیاز و بدجه‌ی هرکس وجود دارد؛ از چلوکبابی ها گرفته تا کافه رستوران ها.

همه‌‌چیز به این بستگی دارد که هوس چه نوع غذایی را کرده‌اید یا دوست دارید زمان را به‌همراه دوستانتان در چه فضایی سپری کنید؛ بنابراین، توصیه تیم جاباما این است که از ابتدا به این موارد توجه کنید و سپس به دنبال رستوران مورد نظر گردید.

یک رستوران در واقع نوعی غذاخوری است که می توان بسته به اینکه بر اساس چه فرهنگی دیزاین شده یا غذاها براساس دستورهای یک منطقه‌ی جغرافیایی تهیه شده‌اند، ‌آن را دسته بندی کرد.

از این نظر، به‌دلیل تنوع فرهنگی زیادی که در تهران وجود دارد، می‌توانید انواع و اقسام رستوران ها را پیدا کنید؛ از سفره‌خانه ها، دیزی‌سراها، طباخی ها و چایخانه ها گرفته تا چلوکبابی ها، کافه رستوران ها، فست‌فودها، باغ رستوران ها و غیره.

بهترین چلوکبابی های تهران

تهران است و چلوکبابی هایش! کبابی‌های خوب زیادی در شهرهای مختلف وجود دارد اما تعداد چلوکبابی های خوب در تهران واقعا زیاد است. در واقع اگر از آن‌دسته افرادی هستید که کباب را به فست‌فود یا غذاهای بین المللی ترجیح می‌دهند، پایتخت همان‌ جایی است که باید مدتی را در آن به گشت‌وگذار بپردازید.

مجموعه رستوران های نایب، برای آن‌ها که به اصالت اهمیت می‌دهند!

نزدیک ۱۵۰ سال از زمانی‌که رستوران نایب ساعی تاسیس شد می‌گذرد و به‌گفته‌ی آن‌ها، خانواده نایب چلوکباب را به شکل امروزی ابداع کرده‌اند و اولین چلوکبابی هم همین نام را بر خود دارد.

در منوی نایب به‌عنوان یکی از لوکس ترین رستوران های تهران، می‌توانید انواع کباب‌ها را مشاهده کنید.

همان‌طور که در چلوکبابی های تهران مرسوم است، تنها کباب نیست که در این رستوران ها سرو می‌شود؛ بلکه شما این قدرت انتخاب را دارید تا غذاهای متنوع مانند باقالی پلو با مرغ یا ماهی قزل‌آلا را سفارش دهید؛ اما اگر به رستوران ‌نایب سر میزنید، پیشنهاد ما این است که حتما یکی از انواع متنوع کباب های آن را امتحان کنید.

از فهرست بلند بالایی که پیش روی شماست، همه و همه شما را در تاریخ تهران به یک سفر خوش‌طعم میهمان می‌کنند.

 رستوران نایب از لوکس ترین چلوکبابی های تهران است

رستوران مسلم، از دوران معاصر تا امروز

چلوکبابی مسلم نیز از آن دست رستوران هایی است که در دل تهران قدیم واقع شده؛ در بازار و نبش سبزه میدان.

این کبابی نیز از قدیمی ترین چلوکبابی های تهران به‌حساب می‌آید و از آن جایی که در بازار تهران واقع شده، لازم نیست که حتما اطلاعات دقیقی آدرس آن را داشته باشید.

همین که در این بازار از کسبه و مغازه‌داران بپرسید که «رستوران مسلم کجاست»، آن‌ها مسیر دقیق را به شما نشان می‌دهند.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که غذای خوب، فضای جذاب و البته شلوغ این رستوران که به دلیل قرارگرفتن در بازار بزرگ ‌تهران فراهم شده، ویژگی‌هایی است که کمتر می‌توان شبیه آن را در جای دیگر پیدا کرد؛ با این‌حال، بهتر است تنها برای ناهار به آن‌جا مراجعه کنید، چرا که ساعت کاری این رستوران از ساعت ۱۱ تا ۱۸ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۱۷:۳۰ است.

به این معنا که چندان نمی‌توانید روی شام در این رستوران حساب باز کنید. البته این موضوع نیز یک مسئله کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد؛ چرا که ساعت کار رستوران مسلم با ساعت کار بازار تهران هماهنگ است و به همین دلیل بعد از اینکه بازار تعطیل می‌شود معمولاً رفت‌وآمدها به این منطقه کاهش پیدا می‌کند.

غذاهای رستوران مسلم از کباب های متنوع گرفته تا انواع ته چین و انواع غذاهای سنتی ایرانی از همان غذاهایی است که شما را به سفری به گذشته خواهد برد.

آدرس: بازار، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک ۴

علاوه بر کباب، ته چین های رستوران مسلم شعبه بازار هم معروف است

بهترین رستوران های سنتی تهران

تهران شهری است که در آن می‌توانید انواع فرهنگ‌ها و قومیت‌ها را پیدا کنید؛ بنابراین کاملا طبیعی است که رستوران‌های سنتی تهران هم متنوع باشند و هم پرتعداد.

آن‌ها را می‌توان در جای‌جای شهر پیدا کرد و در ساعات مختلف روز به آن‌ها سر زد اما رفتن به این نوع رستوران‌ها در طول شب‌ و برای صرف وعده‌ی شام رایج‌تر است.

رستوران شاندیز جردن یکی از بهترین رستوران‌ های تهران!

اسم رستوران های شاندیز را حتما شنیده‌اید. شهرت کباب های شاندیز مشهد بیش از هر رستوران سنتی دیگری بیت دوستداران این سبک غذا پیچیده است؛ اما در بین آن‌ها یک رستوران هست که بیش از باقی موردپسند و توجه مخاطبان قرار گرفته: رستوران شاندیز جردن.

همان جایی که باید حتما به آن سر بزنید! این رستوران از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برای ناهار و ساعت ۱۹ تا ۲۳ برای شام خدمات‌رسانی دارد؛ اما نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که فضای داخلی این رستوران به شیوه‌ی کلاسیک ایرانی، کمی بیش از حد روشن است و در نتیجه، مثل هر کبابی دیگری که به آن سر می‌زنید، همه‌جا سرشار از نور است. پس انتظار یک محیط دنج و آرام را نداشته باشید.

دکوراسیون رستوران شاندیز جردن شیک و مجلل است و برای برگزاری یک مهمانی عالی هیچ‌چیز کم ندارد.

از طرف دیگر، دسترسی به آن هم با وسایل شخصی کاملاً راحت و آسان است و می‌توان در این رستوران انواع غذاهای ایرانی را سفارش داد. اگر هم به دنبال یک پیشنهاد محبوب می‌گردید، باید بگویم که شیشلیک رستوران شاندیز جردن یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید!

آدرس: خیابان جردن، بلوار صبا، پلاک ۲۷

 بهترین کباب شاندیز تهران را می‌توانید در رستوران شاندیز جردن بچشید.

رستوران سنتی عالی قاپو، هرآنچه از یک رستوران سنتی می‌خواهید!

رستوران سنتی عالی قاپو همه‌ی آن چیزی است که از یک رستوران سنتی ایرانی انتظار دارید. هر چند که قیمت‌ها در این رستوران کمی گران به‌نظر می‌رسد، اما در مقابل هم کیفیت خوبی دریافت می کنید و هم رفتار پرسنل عالی و حرفه‌ای است.

پارکینگ اختصاصی هم هیچ نگرانی بابت خودروی شخصیتان برای شما باقی نمی‌گذارد. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، این‌که بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک شب خاطره‌انگیز را در این رستوران بگذرانید، حتما از قبل میز رزرو کرده باشید؛ چرا که معمولاً بدون رزرو یک میز، جایی برای نشستن در این رستوران پیدا نمی‌کنید!

موسیقی زنده هم بخش همیشگی این فضای جذاب و ایرانی است و طعم فوق‌العاده غذاها، شما را مهمان همیشگی این رستوران خواهد کرد.

البته رستوران سنتی عالی قاپو سابقه‌ی خوبی هم دارد و از سال ۱۳۵۸ مشغول فعالیت است. در‌حقیقت، می‌توان ادعا کرد که این رستوران اولین رستوران امروزی در سبک سنتی به‌شمار می‌آید.

ساعت کاری رستوران عالی قاپو از ساعت ۱۲ تا ۱۵:۳۰ و ۲۰ تا ۲۴ است.

آدرس: میدان ونک، ابتدای خیابان گاندی، پلاک ۵۵

 برای رفتن به رستوران عالی قاپو باید از قبل میز رزرو کنید.

بهترین رستوران های بین‌المللی تهران و تنوعی که تمامی ندارد!

اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهند به کم راضی باشند و دوست دارند در منوی غذای خود انواع و اقسام غذاها را از کشورهای مختلف مشاهده کنند، رستوران های بین المللی تهران بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آیند.

در پایتخت می‌توانید فهرستی بلندبالا از بهترین رستوران‌های بین‌المللی پیدا کنید که هم غذاهای فوق‌العاده‌ای دارند و هم فضای زیبایی آن‌ها حال شما را عوض می‌کنند.

پرسنل رستوران نارنجستان به زبان‌های خارجی مسلط هستند.

رستوران گردان برج میلاد، نمایش هنر و زیبایی

اگر به تهران سفر کرده‌اید یا اهل گردش و تفریح هستید، رستوران گردان برج میلاد از آن دسته مکان‌هایی است که نباید هر دیدار از آن را از دست بدهید؛ چراکه هم فال است و هم تماشا!

قرار گرفتن در ارتفاع ۲۷۶ متری از سطح زمین به خودی خود جذابیت زیادی دارد. حالا این را بگذارید کنار گردان بودن رستوران و لاکچری و لوکس بودن این محل زیبا و دیدنی… سرو غذا در رستوران گردان برج میلاد در سه وعده صبحانه و ناهار و شام صورت می‌پذیرد و می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را در آن سفارش بدهید.

قیمت‌ها در این رستوران اندکی بالاست اما قطعا ارزشش را دارد که سر زدن به این رستوران را امتحان کنید؛ هرچند که برای دسترسی به برج میلاد باید کمی به خود زحمت بدهید و بدون وسیله شخصی کار آسانی در پیش نخواهید داشت، اما قطعا دیدن تهران از آن ارتفاع و امتحان‌کردن غذاهای بین‌المللی در این مکان، ارزش خاص خودش را دارد.

همچنین شب‌ها در این محل موسیقی زنده برگزار می‌شود که بر جذابیت‌های این رستوران می‌افزاید.

علاوه بر اینکه برای برگزاری انواع نشست‌ها و همایش‌ها هم سالن برج میلاد یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است و قرارگیری رستوران در نزدیکی آن گرفته نیز می‌تواند برای صرف یک میان‌وعده در زمان استراحت همایش‌ها یا پس از آن یک گزینه بسیار مناسب باشد.

آدرس: بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از بزرگراه شهید چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد

 بوفه صبحانه رستوران گردان برج میلاد هم یکی از جذاب‌ترین‌هاست.

مجموعه رستوران کوبابا برای دوستداران غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی و عربی

از جهت نوع متفاوت غذاها و البته کیفیت، می‌توانید مطمئن باشید که ۴ شعبه‌ی رستوران کوبابا شما را غافلگیر می‌کنند.

از همان لحظه‌ی اول با دیدن فضا و دکوراسیون خودتان را در زاویه‌ی جدیدی از تهران پیدا می‌کنید و زمانی که منو را جلوی شما می‌گذارند، حیرت شما تکمیل می‌شود.

ما تهرانی‌ها تا حدودی به دیدن رستوران‌های بین‌المللی عادت داریم اما شاید حضور در یک رستوران با فضای ترکی‌عربی، از نشستن در یک رستوران ایتالیایی برایمان عجیب‌تر باشد.

در هر ۴ شعبه جردن، بام‌لند، جماران و لواسان رستوران کوبابا، فضای باز به خوبی در کنار فضای داخلی دیده شده است تا نظر مشتریان متفاوت خود را جلب کند و هرچند که کوبابا از دسته رستوران‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود اما کیفیت غذا در آن راضی‌کننده است.

منبع: مجله گردشگری جاباما

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه