زمینه اشتغال دانشجویان لرستانی در واحدهای تولیدی فراهم می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: در قالب طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل امکان اشتغال دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در واحد‌های تولیدی و خدماتی فراهم می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، حسین سلاحورزی ظهر امروز در جلسه معرفی طرح پویش کارآفرینی لرستان که در اتاق بازرگانی و با حضور معاون اقتصادی استانداری لرستان، مدیرکل صمت و نمایندگان واحد‌های تولیدی برگزار شد، با اشاره به اینکه ما از یک طرف با بالا بودن نرخ بیکاری و از طرف دیگر با عدم ارتباط دانشگاه با بخش اقتصادی مواجه هستیم، عنوان کرد: فقدان مهارت فارغ‌التحصیلان برای جذب در بازار کار همچنین وجود قانون کار و تامین اجتماعی که برای حمایت از کار تدوین شده اما در عمل قوانین ضد تولید و اشتغال است، از اصلی‌ترین عوامل بیکاری است.

وی افزود: در واقع این موضوع سبب شده که کارفرمایان عطای اشتغال‌زایی را به لقایش ببخشند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره توافق و تفاهم بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی لرستان‌در قالب طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد، گفت: با توجه به تحصیل ۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سطح استان، در قالب طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل امکان اشتغال دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در واحد‌های تولیدی و خدماتی فراهم می‌شود.

سلاح‌ورزی بیان کرد: بر اساس این طرح که با همکاری استانداری ، تامین اجتماعی ،اداره کار، فنی حرفه‌ای و اداره کل صمت انجام شده دانشجویانی که در واحد‌های خدماتی و تولیدی به عنوان کارآموز مشغول می‌شوند از قانون کار و تامین اجتماعی معاف هستند.

 آموزش حین تحصیل، ارتقا مهارت دانشجویان و کاهش نرخ بیکاری از مزایای طرح پویش اشتغال دانشجویان همزمان با تحصیل است که وی مطرح کرد.

رییس اتاق بازرگانی لرستان گفت: نکته دیگر اینکه طرح پویش اشتغال دانشجو همزمان با تحصیل فرصت مناسبی برای واحد‌های تولیدی در راستای جذب نیروی کار جوان و ماهر است.

انتهای پیام /

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه