اجرای طرح توانمند‌سازی برای ۲۰۰ سالمند و معلول زنجانی

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت در سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در سال جاری، بیش از ۲۰۰ نفر سالمند و فرد دارای معلولیت توانمند می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، گل نساء آقامحمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان در جلسه هماهنگی امور سالمندان بهزیستی اظهار کرد: با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود با استفاده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در راستای استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: استفاده از وسایل کمک توانبخشی، مناسب سازی محل زندگی، خودرو معلولین و پلاک خودرو این افراد و حمایت ویژه از دانشجویان معلول از جمله اقدامات موثر در اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۶۴۱ نفر از سالمندان، معلولین دارای آسیب نخاعی، شنوایی، بینایی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده زیرپوشش این طرح قرار گرفته و نتایج مطلوبی حاصل شده است.

آقامحمدی افزایش مشارکت فرد در جامعه، آشنایی فرد دارای معلولیت به خدمات موجود و حقوق شهروندی، ارتقای سلامت روانی فرد دارای معلولیت برای رسیدن به استقلال و خودکار آمدی، کمک به ارتقای سلامت و بهداشت جسمی، افزایش آگاهی فرد و جامعه نسبت به نیازها و توانایی‌های افراد دارای معلولیت و سالمندان، حفظ توانمندی و عملکرد فعلی و شناخت‌های موجود افراد داری معلولیت و سالمند را از اهداف اختصاصی طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت برشمرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت در سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در  سال جاری، بیش از ۲۰۰ نفر سالمند و فرد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، خرمدره از خدمات بهره مند می شوند.

انتهای پیام/73005

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه