معامله ۷۰ هزار میلیارد تومان‌ انواع کالا‌ در بورس کالا طی یک ماه

در شهریور امسال، ۹ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۶۲ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش  خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، طی شهریور ماه سال جاری، ۹ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۶۲ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در شهریور‌ امسال معامله افزون بر یک میلیون و ۶۱۶ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی را تجربه کرد.

در این تالار بالغ بر ۴۲۸ هزار و ۱۰ تن وکیوم باتوم، ۴۳۷ هزار و ۷۲۰ تن انواع قیر، ۴۲۴ هزار و ۶۰۲ تن انواع مواد پلیمری، ۱۴۲ هزار و ۹۰۰ تن لوب کات، ۱۳۸ هزار و ۷۵۴ تن مواد شیمیایی، ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن گوگرد، ۱۸ هزار و ۶۹۲ تن روغن و یک هزار و ۹۸۰ تن عایق رطوبتی به فروش رسید.

همچنین تالار محصولات صنعتی و معدنی در ماه گذشته میزبان معامله ۸ میلیون و ۱۸۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

در این تالار ۴ میلیون و ۳۶۲ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۷۲۷ هزار تن انواع فولاد، یک میلیون و ۵۴۱ هزار تن سنگ آهن، ۴۵۸ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۳۶ هزار تن آلومینیوم، ۷۴ هزار و ۴۰۰ تن روی، ۲۴ هزار و ۹۸۰ تن انواع مس، ۷۹۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۰۰ تن کک، ۷۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۹۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی هم طی مدت مذکور معامله ۵۲ هزار و ۹۸۶ تن انواع کالا را تجربه کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه