مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان افتتاح شد

با حضور مسئولان استانی، مرکز تخصصی مردمی نفس در استان گلستان افتتاح شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حاشیه این مراسم گفت: تسهیل ازدواج، کاهش سن بارداری، کاهش ناباروری از مهمترین برنامه‌های مرکز تخصصی مردمی نفس است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، سعید گل‌ فیروزی صبح امروز در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی مردمی نفس اظهار کرد: از محورهای فعالیت مرکز تنفس در گلستان می توان به فرهنگ سازی، مشاوره و حمایت های همه جانبه بهداشتی درمانی، معیشتی و غیره است.

وی با بیان اینکه سقط جنین ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی کشور است، تصریح کرد: آمار سقط جنین معادل یک سوم تولدهای کل کشور است سقط جنین یک حرام قطعی در دین محسوب می شود و آثار دنیوی و اخروی بسیار سنگینی برای آن بیان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه سقط جنین باعث ایجاد عوارض، عفونت، خونریزی، نازایی، عوامل روحی و روانی و در نهایت منجر به مرگ مادران می شود.

گل‌ فیروزی با اشاره به اینکه سالانه بین ۳۰۰ هزار الی ۵۰۰ هزار سقط جنین در ایران صورت می گیرد، ابراز کرد: متاسفانه روزانه در ایران یکهزار جنین سقط می شود.

وی با تاکید بر ماده ۵۷ قانون حمایت از خانواده و جمعیت بر پیشگیری از سقط جنین خاطرنشان کرد: انواع مختلف سقط جنین وجود دارد از جمله سقط خود به خودی، سقط درمانی و سقط جنایی است.

گل‌ فیروزی اظهار کرد: آمار سقط جنین به صورت خود به خودی ۸ هزار نفر معادل با ۲ درصد است و سقط جنین درمانی ۱۲ هزار معادل باسه درصد و سقط جنین جنایی ۳۵۰ هزار معادل با ۹۵ درصد است.

وی درخصوص راه های دستیابی به رشد جمعیت مطلوب در کشور افزود: تسهیل ازدواج، کاهش سن بارداری، کاهش ناباروری از مهمترین برنامه‌های مرکز تخصصی مردمی نفس است.

گل‌ فیروزی متاسفانه کشور به سمت پیری پیش می رود، خاطرنشان کرد: در این مرکز مشاوره لازم و حمایت های معیشتی انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: کاهش جمعیت جوان در ایران زنگ خطری است که کشور را تهدید می‌کند باید به موضوع جوانی جمعیت و افزایش فرزند آوری که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه ویژه‌ای شود.

 

معاون تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه باید به جوانی جمعیت و خانواده توجه ویژه‌ای صورت گیرد، گفت: جای بسی خوشحالی است که این مرکز در استان گلستان افتتاح شدنیاز است که سایر دستگاه‌ها و نهادها پای کار بیایند.

دیلمی خاطرنشان کرد: دشمنان معتقدند تنها راه نابودی ایران به لجن کشیدن و نابودی مادر است در کشور انگلستان نام مادر را حذف و نام زاینده گذاشتند که به شدت گره های ذهنی متعددی بین خواص جامعه به وجود آوردند.

وی گفت: آمریکا به دنبال اقتدار و ابرقدرتی در جهان است و تلاش می‌کند رشد جمعیت در کشورها را متوقف کند زیرا جمعیت به عنوان مولفه قدرت برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و جزو مباحث کلیدی و مهم است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه به جد باید پیگیر جوانی جمعیت در ایران باشیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور یک عده ای وجود دارند که قتل جنین انجام می‌دهند نباید بگوییم سقط جنین این درحقیقت قتل محسوب می شود باید فرهنگ سازی کنیم.

انتهای پیام/83019

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه