کمک دانش بنیان‌ها به ارتقای تجهیزات و سامانه‌های آتش‌نشانی/ شهرداری‌ها ملزم به توسعه و ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های آتش‌نشانی

تأمین نیازهای فناورانه و تجهیزات مورد نیاز و استفاده از روش‌های خلاقانه ارزان‌سازی عملیات برای آتش‌نشان‌ها به‌ واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان از مواردی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به آن اشاره شده است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فاس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه‌های دانش‌بنیان با تکیه بر دانش بومی تاکنون توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف محصولات ایران‌ساخت با کیفیت بالا تولید کنند، اکنون استفاده از این ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند، در قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای برخی نهادهای مرتبط به‌صورت وظیفه در آمده است.

تجهیزات آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ادوات ایمنی در هر محیطی محسوب می‌شوند. با توجه به وجود پتانسیل افراد متخصص و نخبه موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان در راستای تأمین تجهیزات و همچنین استفاده از فناوری‌های روز دنیا در آتش‌نشانی‌ها گامی مؤثر برداشت.

به همین منظور در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موظف هستند با هدف توسعه و ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های آتش‌نشانی، نسبت به تأمین خودروهای آتش‌نشانی و سایر تجهیزات اطفاء حریق از شرکت‌های داخلی که محصولات دانش‌بنیان در زنجیره تأمین خود مورد استفاده قرار می‌دهند، اقدام کنند.

این سازمان‌ها همچنین موظف‌اند بر فناوری‌ها، محصولات و روش‌های خلاقانه ارزان‌سازی عملیات آتش‌نشانی و عملیات در مناطق صعب‌العبور نظیر پهپاد آتش‌نشان و فناوری‌های جدید این حوزه مطابق با پیشرفت‌های روز جهان تمرکز کنند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه