توزیع روزانه 15 هزار پرس غذای گرم بین زوار توسط اوقاف و امور خیریه ایلام

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه اربعین در مرز مهران توزیع شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ایلام، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه اربعین پخت می شد و این تعداد غذا بین مواکب اوقاف ایلام و استان های معین (خراسان شمالی، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی و سمنان) مستقر در مرز مهران توزیع شده است. 

وی با اشاره به دهه وقف افزود: امامزادگان به عنوان بزرگ ترین پایگاه های فرهنگی در کشور به همت مردم مدیریت می شوند و برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای نسل جوان و اقشار مختلف مردم در صحن مطهر امامزادگان برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: از ابتدا سال جاری تا کنون و با پیگیری های مستمر این اداره کل، تعداد ۲۶ سند موقوفات با همکاری اداره ثبت اسناد استان اخذ شده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی امام زاده علی صالح در خرداد ماه سال جاری گفت: عملیات تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی برای امامزاده سید حسن و سایر امامزادگان در سطح استان پیش بینی کردیم که امیدواریم سرمایه گذار لازم در این خصوص پیدا شود.

وی افزود: ۵ جلد سند جدید مالکیت به صورت تک برگ بقاع متبرکه و موقوفات ایلام نیز در این مدت اخذ شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: علاوه بر مرز مهران، مواکب اوقاف و امور خیریه ایلام در روستای دشت عباس، شهر شباب و مسجد صاحب الزمان (عج) ایلام فعال است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه