دعوت امیرعبداللهیان از مقامات عالی برونئی برای سفر به ایران

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه برونئی ضمن استقبال از توسعه مناسبات دوجانبه از مقامات عالی این کشور برای سفر به ایران دعوت کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «داتو اریوان یوسف» وزیر خارجه برونئی ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن دعوت از  مقامات عالی برونئی برای سفر به ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات دوجانبه با برونئی استقبال می‌کند.

 

امیرعبداللهیان همچنین از مواضع مفتی برونئی در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران قدردانی و بر لزوم وحدت بین کشورهای اسلامی‌برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تأکید کرد. وی همچنین از مواضع مثبت برونئی در مجامع بین‌المللی تشکر کرد.

وزیر خارجه برونئی نیز در این ملاقات با استقبال از افزایش همکاری‌ها در سطوح مختلف با ایران و ابراز امیدواری نسبت به افزایش دیدارها و تبادل هیأت‌ها ، تأکید کرد که همکاری‌ دو کشور در مجامع بین‌المللی ادامه یاید.

اریوان یوسف همچنین ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، از تداوم همکاری کشورهای اسلامی و از جمله ایران در موضوع فلسطین حمایت کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه