بوشهر بزرگترین پرورشگاه ماهی در قفس کشور/ تولید به ۱۰ هزار تن می‌رسد

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده پنج مزرعه پرورش ماهی در قفس دیگر نیز در استان بوشهر در حال نصب تجهیزات هستند که با راه اندازی آنها شمار مجموعه‌های پرورش ماهی در قفس این استان به ۱۷ مزرعه و با افزوده شدن سه هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت مزرعه‌های موجود میزان تولید ماهی در قفس به ۱۰ هزار تن برسد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بوشهر، حامد رضایی رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح  طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۵۰۰ تن و سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان در تنگستان خبر داد و اظهار داشت: در فاز نخست این طرح در۲ قفس از چهار قفس نصب شده در دریا ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع سیباس آسیایی (باراموندی) با میانگین وزنی ۵۰ گرم ذخیره سازی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به ذخیره سازی انجام شده پیش بینی می‌شود تیر ماه سال آینده ۱۷۰ تن برداشت ماهی از این طرح انجام و روانه بازار شود و با افتتاح این طرح پرورش ماهی در قفس زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شد.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: اسکله پشتیبان این طرح پرورش ماهی در قفس در خورشهاب تنگستان پیش بینی شده است؛ در زمان حاضر ۱۲ مزرعه پرورش ماهی در قفس با ۶ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت در استان بوشهر نصب شده است.

رضایی اظهار کرد: در سال جاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۴۶ قفس ذخیره سازی و انتظار می‌رود در سال جاری به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ تن ماهی تولید و روانه بازار شود؛ برای اجرای پروژه های پرورش ماهی در قفس استان بوشهر ۵۶۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام و حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز به این بخش پرداخت شده است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه با اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس ۲۸۰ فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شده است گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده پنج مزرعه پرورش ماهی در قفس دیگر نیز در استان بوشهر در حال نصب تجهیزات هستند که با راه اندازی آنها شمار مجموعه‌های پرورش ماهی در قفس این استان به ۱۷ مزرعه و با افزوده شدن سه هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت مزرعه‌های موجود میزان تولید ماهی در قفس به ۱۰ هزار تن برسد.

وی یادآور شد: استان بوشهر از نظر تعداد مزرعه و میزان ذخیره سازی بچه ماهی در کشور در جایگاه نخست  قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه