پرداخت تسهیلات ویژه به زندانیان مهارت‌آموز بوشهر

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه زندانیان پس از آزادی تحت حمایت مرکز مراقبت‌های پس از خروج قرار خواهند گرفت، گفت: افرادی که مهارت در زندان کسب کنند پس از آزادی از تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بوشهر، سید محتشم حسینی امروز در آیین تجلیل از برترین‌های نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان با بیان اینکه خدمات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اشتغال‌زایی به زندانیان ارائه می‌شود، اظهار داشت: زندان به تصور برخی که افرادی فقط محبوس هستند این گونه نیست، بلکه با همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری با تشکیل کلاس‌های آموزشی، در هنگام آزادی، زمینه اشتغال و ورود به بازار کار و درآمدزایی آنان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی از انتظار و برنامه سازمانی جلوتر بودیم، گفت: ۶۰ درصد از افراد مهارت دیده در بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه زندانیان پس از آزادی تحت حمایت مرکز مراقبت‌های پس از خروج قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: افرادی که مهارت در زندان کسب کنند پس از آزادی از تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوند.

حسینی با تقدیر از متولیان امر آموزش به ویژه آموزش فنی و حرفه‌ای خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همراهی و همکاری بیشتر بتوان شاهد رشد و تعالی امر اشتغال و مهارت‌آموزی برای زندانیان باشیم.

وی در ادامه یکی از برنامه‌های مهم دیگر را طرح‌های فرهنگی تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی مددجویان از جمله برنامه‌های دیگر در زندان است که در این راستا ۷۰۰ نفر در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر شرکت ۶۰۰ نفر در مسابقات مهارت و فنی و حرفه‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زندان‌های استان بوشهر یک هزار و ۶۰۰ نفر حافظ قرآن کریم از سوره منتخب، تا حفظ کل هستند.

حسینی رسیدگی به خانواده مددجویان زندانی را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از یک‌هزار و ۲۰ بسته معیشتی، نوشت‌افزار و اقلام مختلف غذایی در اختیار خانواده زندانیان استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه