نیروی انسانی خلاق و متخصص اساسی‌ترین سرمایه کشور است

استاندار اردبیل گفت: نیروی انسانی خلاق و متخصص اساسی‌ترین سرمایه‌های کشور در راستای تولید ثروت هستند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در افتتاحیه بیست‌وسومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک نیروی انسانی خلاق، متخصص، نوآور و دارای دانش، سرمایه‌های اصلی کشور در راستای تولید ثروت هستند؛ بنابراین باید قدر نخبگان و سرمایه‌های اصلی کشور را دانست.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در آینده در تمامی حوزه‌ها با مشکلات کمتری روبه‌رو شویم باید در جذب نیروهای انسانی موفق عمل کنیم چراکه وجود جامعه‌ای سالم و توسعه یافته تنها با وجود نیروی انسانی دارای علم و دانش ممکن است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان مناسب است، اما باید تلاش کنیم این جایگاه و رتبه را ارتقا دهیم و در راستای حل مشکلات موجود در جامعه گام برداریم.

عاملی بیان کرد: باید نگاه‌ها به حوزه علم راهبردی باشد تا بتوانیم برای رفع مشکلات موجود در جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به مصرف بالای دارو در ایران، ادامه داد: مصرف دارو در ایران با جمعیتی نزدیک به ۸۵ میلیون نفر، با مصرف دارو در کشور پرجمعیتی همچون چین برابری دارد که نیاز است با نگاه علمی این وضعیت را تغییر دهیم و به سمت پیشگیری قبل از درمان حرکت کنیم.

پایان پیام/3727/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه