احتمال کاهش تحریم‌های اروپا علیه روسیه

نشریه پلتیکو گزارش داد که ممکن است اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه روسیه را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از پلتیکو، منابع آگاه می‌گویند که ممکن است اتحادیه ا روپا تحریم‌های خود علیه روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد.

قرار است تا ساعاتی دیگر نمایندگان کشورهای اروپایی در مورد اعمال دور هشتم تحریم‌ها علیه روسیه با یکدیگر ملاقات کنند. گزارش پلتیکو می‌گوید که دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه احتمالا شامل تعیین سقف قیمت برای نفت صادراتی روسیه در بازار جهانی خواهد بود.

بر اساس توافق انجام‌شده بین کشورهای اروپایی ممکن است تحریم‌های اعمال‌شده اتحادیه اروپا علیه کود، سیمان و دیگر کالاهای روسی کاهش یابد.

به خاطر تحریم‌های غرب علیه روسیه هم‌اکنون هزاران تن کود روسیه در بنادر اروپایی ترخیص‌نشده انبار شده است.

چند روز پیش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد که کالاهای ترخیص‌نشده ممکن است توسط نهاد مقابله با گرسنگی سازمان ملل به کشورهای در حال توسعه انتقال پیدا کند.

موضوع اهدای 300 هزار تن کود تولیدی روسیه که امکان ترخیص آنها از بنادر اروپایی وجود ندارد نخستین بار از سوی ولادیمیر پویتن رئیس‌جمهور روسیه مطرح شده است.

در اواخر ماه جولای روسیه و اوکراین توافقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای باز شدن مسیر صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه و با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه امضا کردند. بر اساس این توافق قرار بود امکان صادرات کود و مواد غذایی روسیه به بازارهای جهانی هم فراهم شود، با این حال اما مسکو بارها به خاطر عمل نکردن به جزئیات این توافق به غرب انتقاد کرده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه