۱٠ مورد وقف جدید در قزوین به ثبت رسید/ اجرای طرح «شمیم خدمت» با هدف توانمندسازی بانوان استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در استان قزوین ۱٠ مورد وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در سامانه موقوفه‌های کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد، اظهار‌ کرد: در بحث تبدیل به احسن آنچه تاکنون در استان پیگیری کردیم عملیاتی شده و در این روند تخفیف ویژه قائل شدیم تا متقاضیان بتوانند وضعیت خود را مشخص کنند اما متاسفانه استقبالی که انتظار می رفت، صورت نگرفت.

وی افزود: امروز ما با صدای رسا اعلام می کنیم که خادم انقلاب اسلامی و نوکر مردم هستیم اما قرار نیست مسئله وقف زیر سوال برود یا برخی اتهاماتی را وارد کنند.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: در دهه وقف که از شنبه آغاز و تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد بنا داریم برنامه های مختلفی را اجرایی کنیم که از جمله آن ها می توان به همایش «همه واقف» باشیم و نمایشگاه عملکرد اوقاف اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یاد آور شد: در تمامی شهرستان ها برنامه های متعددی توسط ادارات اوقاف برگزار شده و برخی نیز در حال برگزاری می باشد و مراسم های عزاداری نیز از جمله آن ها تلقی می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در آغاز مهر ماه و سال تحصیلی جدید و در قالب طرح «مهر تحصیلی» ۱۲۰۰ بسته توزیع کرده ایم، همچنین در حوزه «مهر تندرستی» ۳ هزار حمایت سلامتی صورت گرفته که برخی از این حمایت ها به ویزیت رایگان، برخی داروی رایگان و یا دیگر خدمات در این حوزه مربوط می شود.

وی عنوان کرد: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۱٠٠ مورد جهیزیه آماده و به دست نیازمندان رسیده که هر سری ۴۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی داشته است.

حجت الاسلام مجیدی اعلام کرد: «قرار دوازدهم» یکی از برنامه هایی است که از پنج ماه گذشته کلید خورده و دوازدهم هر ماه شمسی اقدامی جهت حمایت از یک قشر خاص صورت می گیرد، به عنوان مثال حمایت از نانوا یا حمایت از بقالی که در منطقه محروم حساب دفتری ایجاد کرده و یا حمایت از معتادی که به سلامت بازگشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: اعزام زائر اولی ها به مشهد، قم و کربلا از دیگر اقدامات ما بود که صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: از ۴۸۰ هیئت و مسجد  مذهبی حمایت کردیم که این طرح «شمیم حسینی» نام داشت و بالغ بر ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این راستا حمایت شد.

این مقام مسئول بیان کرد: طرح «شمیم خدمت» در ۱۲ بقعه متبرکه استان به برگزاری کلاس هایی همچون خیاطی، چرم دوزی و... می پردازد که بانوان می توانند در آن جا آموزش های لازم را ببینند.

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: اعزام مدافعان سلامت و جمعی از پرستاران و نیروهای خدمت رسان در بیمارستان ها به مشهد و اعزام طلاب جهادی به مشهد از دیگر برنامه های انجام شده می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در استان قزوین ۱٠ مورد وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در سامانه موقوفه‌های کشور ثبت شده که از این تعداد سه وقف گروهی شامل خانه بهداشت، آرامستان و حسینیه بوده است.

وی تصریح کرد: در حال احداث آمفی تئاتری هستیم که شامل سالن ۲۰۰ نفره است و بیش از ۶۰ درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: آذرماه سال جاری میزبان مسابقات قرآنی در استان هستیم و بر این اساس از رسانه ها درخواست توجه و حمایت ویژه به این حوزه داریم تا مسابقات نقمات دینی به خوبی برگزار شود.

حجت الاسلام مجیدی ادامه داد: در بحث حقوقی و ثبتی توانستیم ۴۹۵ سند تک برگی دریافت کنیم و ۳۰ هزار هکتار نیز در سامانه کاداستر جانمایی کردیم که ۲۰ هزار هکتار آن تثبیت شده است.

وی در پایان گفت: میهمان سرای زرآباد قزوین راه اندازی شده و مردم می توانند از آنجا استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه