خیابان تابان و آسمان به نام آیت‌الله ناصری نام‌گذاری شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان لوایح بررسی شده و موضوعات مطرح شده در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگوی خبری پس از پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: با توجه به دو تعطیلی در دو هفته اخیر در روزهای یکشنبه، جلسه امروز به صورت فوق‌العاده به جهت تسریع در امور برگزار شد.

وی افزود: لوایحی در ابتدای جلسه قرائت شد، یکی از مصوبات قبلی نیز نیازمند پاسخ مجدد به فرمانداری بود.

صالحی گفت: لایحه‌ای که در جلسه علنی قبل به صورت دو فوریت به شورا ارائه شده و مورد تأیید قرار نگرفته بود در دستور کار قرار گرفت، این لایحه نام‌گذاری محوری به نام آیت‌الله ناصری بود که با جمع‌بندی نکات جلسه تلفیق، خیابان تابان و آسمان در حلقه ترافیکی شهری، حد فاصل اتوبان شهید اردستانی تا تقاطع یا میدان شهدای ورزشکار یا حد فاصل خیابان بعثت به نام عالم وارسته، آیت‌الله ناصری نام‌گذاری شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی عناوین عوارض و بهای خدمات شهرداری و مؤسسات تابعه بیان کرد: طبق قانون درآمد پایدار که اخیراً در مجلس به تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد باید تا قبل از مهلت قانونی در مهرماه عناوین پیشنهادی را برای درآمدها، عوارض و بهای خدمات مجموعه‌های شهرداری به شورای عالی استان‌ها ارائه می‌کردیم تا در آن شورا به تصویب برسد. 
 
وی ادامه داد: امروز پس از بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری در کمیسیون اقتصادی شورا، در صحن علنی نیز این عناوین پیشنهادی به تصویب رسید تا مراحل قانونی خود را طی کند. 
 
صالحی با اشاره به بررسی لایحه اخذ تسهیلات بانکی گفت: امروز همچنین یک لایحه برای پروژه‌های سازمان نوسازی و بهسازی در منطقه یک شهرداری اصفهان به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بررسی شد، با توجه به مجموعه بودجه برای واگذاری دارایی‌های مالی و اخذ وام که برای سال ۱۴۰۱ دیده شده بود شورا با این لایحه موافقت کرد به شرطی که در حوزه پروژه‌های عمرانی یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. 
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب لایحه دیگری برای اخذ تسهیلات بانکی مطرح کرد: پیش‌بینی ردیف واگذاری دارایی‌های مالی یا به نوعی بخش مربوط به اخذ وام در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان است؛ این دومین لایحه‌ای است که برای استفاده از این ردیف پیش‌بینی شده به شورا ارائه شده است، این لایحه برای تسویه بخشی از مطالبات ۷ پیمانکار سازمان قطارشهری به مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان خواهد بود که پس از طی مراحلش، کمک کند تا سرعت تکمیل خط یک و دو مترو بیشتر شود. 
 
وی با بیان اینکه در نطق‌های امروز اشاره‌هایی به اقدامات مثبت و منفی مدیریت شهری محور مشترک صحبت‌ها بود، افزود: در صحن علنی امروز همچنین دستاوردهای کشور و اقدامات رئیس جمهور در سفرهای بین‌المللی نیز مورد اشاره قرار گرفت؛ علاوه بر این اشاره به حوادث اخیر و نوع مواجهه دستگاه‌های مختلف، مردم و رسانه‌های معاند را نیز شاهد بودیم.  
 
صالحی اضافه کرد: برخورد قانونی با هنجارشکنان، شنیدن مطالبات مردم، تأکید بر اقداماتی که درست انجام نشدن آن باعث بروز اعتراضات می‌شود، مقابله با ایجاد آسیب به تجهیزات و اموال مردم، تحت تأثیر قرار گرفتن معیشت مردم و بر هم خوردن آرامش جامعه نیز از جمله مسائلی بود که در نطق‌های اعضای شورا به آن اشاره شد.  
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین تذکر به متولیان بخش‌های مختلف که زمینه تهیه هیزم بر آتش اتفاقات اخیر را فراهم کردند، مقابله با اظهارنظرهای غیرمسوولانه که ساز و کاری برای پیگیری آن‌ها وجود ندارد و تأکید بر پیگیری برای ایجاد یک فضای سالم و ضابطه‌مند نیز از مواردی است که بر آن‌ها تأکید شد.
 
وی با تقدیر از فراجا و نیروهای خدمات‌رسان در مدیریت شهری که در این روزها به واسطه مراسم‌های مذهبی و اتفاقات اخیر تلاش ویژه‌ای داشتند، گفت: در پایان جلسه امروز همچنین فهرست هدایای نقدی ۲۴.۴ میلیارد تومانی برخی مناطق شهری که در قالب لایحه هبه از جانب شهروندان اعطا شده بود مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه برای پذیرش این مبلغ مورد تصویب اعضای شورای شهر واقع شد.
 
انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ج/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه