سرمایه‌گذاران از بروکراسی و فساد اداری در مازندران می‌نالند

استاندار مازندران فلسفه اصلی سرمایه گذاری در استان را مقدمات اولیه آن دانست و گفت: مراکز خصوصی برخلاف دولتی‌ها برای جذب سرمایه گذار به سود شخصی فکر می‌کنند. بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران از بروکراسی و فساد اداری می‌نالند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران اظهار کرد: اولویت نخست ما سرمایه‌گذاری خارجی است این در حالی است که مازندران در این بخش عقب‌ماندگی تاریخی دارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۴۰ مجوز برای سرمایه‌گذاری خارجی صادر شد که ۳۰ درصد غیرفعال و مابقی فعال است، افزود: بدون سرمایه‌گذاری محال است که به رشد اقتصادی برسیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه بهره‌وری در استان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: لازم است نحوه جذب سرمایه‌گذار در مازندران به درستی انجام شود از این‌رو مرکز سرمایه گذاری خارجی باید برای این‌منظور برنامه داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی باید فعال شود، ادامه داد: سرمایه گذار فقط نیازمند احترام است؛ سرمایه‌گذار نباید دچار پیچ و خم اداری شود.

حسینی‌پور فلسفه اصلی سرمایه‌گذاری در استان را مقدمات اولیه آن دانست و یادآور شد: مراکز خصوصی برخلاف دولتی‌ها برای جذب سرمایه‌گذار به سود شخصی فکر می‌کنند. بنابر این بسیاری از سرمایه گذاران از بروکراسی و فساد اداری می‌نالند.

وی خطاب به مدیران کل حاضر در این جلسه خاطرنشان کرد: از کارهای جزیره‌ای خودداری کنند؛ برای رشد اقتصادی باید کارهای جمعی انجام شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه بخشی از معترضانی که به خیابان‌ها آمدند به نظام اسلامی وابستگی دارند ولی مطالباتی هم دارند،خاطرنشان کرد: مدیران مازندران وظیفه دارند با استفاده از ظرفیت‌های استان برای فرزندان جامعه اشتغال ایجاد کنند.

این مسؤول افزود: تعداد زیادی از معترضان فارغ از هر گونه نگاه سیاسی مشکل اشتغال دارند.

حسینی‌پور با بیان اینکه تعدادی سرمایه‌گذار از کشور افغانستان در عربستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران را هم دارند، گفت: با رایزن اقتصادی ما در ترکیه نشستی داشتیم که تمایل به سرمایه‌گذاری در مازندران را داشت باید برای توسعه اقتصادی و برون رفت از مشکلات در استان از سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه استان باید در جذب گردشگر خارجی موفق باشد، یادآورشد: برخوردهای نادرست سبب فرار سرمایه‌گذار در مازندران شده است.

وی از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در مازندران خبر داد و گفت: برخی قوانین دولتی سبب می‌شود تا اینگونه همایش‌ها در استان برگزار نشود. اگر برنامه‌های این چنینی توسط بخش خصوصی اجرا شود راحت‌تر به هدف می‌رسیم.

حسینی‌پور به ساده کردن فرایندها در جذب سرمایه‌گذار توصیه کرد و افزود: مجوزهایی سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد که دو سال معطل مانده‌اند.

وی با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری‌ها باید به کسب و کار منطقه توجه شود، تصریح کرد: مازندران دارای معادن بکر و قابل توجه‌ای است یکسری در وزارتخانه برای استان‌تصمیم می‌گیرند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اهلیت سرمایه‌گذاران از طرق مدیران مازندرانی باید تایید شود.

وی معرفی سرمایه‌گذاری‌های مازندران در سامانه‌های اداری را از دیگر موارد جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری به جای اینکه در پشت اتاق‌‌های بسته باشد در اتاق‌های شیشه‌ای قرار گیرد.

انتهای پیام/ ‌۸۶۰۰۶/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه