ورود ۹۳ دستگاه کمباین به چهارمحال و بختیاری برای برداشت کلزا و غلات

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۳ دستگاه کمباین به صورت مهاجر از استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان به منظور برداشت کلزا و غلات وارد استان شده است.

امرالله اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در شهرکرد گفت: سطح زیر کشت غلات استان در سال زراعی حدود ۸۵ هزار هکتار بوده که به دلیل عدم بارش موثر و کاهش بارندگی‌های بهار در سال گذشته مزارع گندم و جو دیم دچار تنش خشکی و بروز خسارت شده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برداشت غلات و کلزا در نیمه شهریورماه به پایان رسیده است، افزود: سطح قابل برداشت غلات و کلزای استان در سال جاری حدود ۷۱ هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: ناوگان برداشت فعال استان شامل ۲۴۲ دستگاه کمباین و ۱۸۲ دستگاه دروگر است که تعداد ۱۴۹ دستگاه کمباین بومی و ۹۳ دستگاه به صورت مهاجر از استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان به منظور برداشت به استان مهاجرت کردند.

اسماعیلی تعداد اکیپ‌های ناظر بر عملیات برداشت را ۸۵ اکیپ دانست و افزود: تعداد کارت معاینه فنی صادر شده برای کمباین‌های برداشت استان ۲۳۸ مورد است.

وی در پایان گفت: حدود ۹۱ درصد از سطوح غلات استان به صورت مکانیزه کامل توسط کمباین و حدود ۹ درصد سطوح غلات توسط دروگر یا به صورت دستی برداشته شده است.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه