روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی گازرسانی شد

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی شده است و ۱۰۰ روستای باقیمانده زیر ۲۰ خانوار نیز تا دهه فجر امسال از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، رحمان محمودی، سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در شاخص‌های کلان کشور باید روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازدار شوند اما در خراسان جنوبی نه تنها گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار به پایان رسیده که تعدادی زیادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی تصریح کرد: بر این اساس پرونده گازرسانی به مجموعه روستاهای استان اعم از بالای ۲۰ خانوار و کمتر از این تعداد، در سال جاری بسته می‌شود.

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی با یادآوری آغاز گازرسانی به این استان از سال ۱۳۸۶ گفت: خراسان جنوبی تا پنج سال قبل جزو چهار استان کم‌برخوردار از گاز طبیعی در سطح کشور شامل کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: بند «د» تبصره بودجه شامل این چهار استان شد و مبالغی برای گازرسانی به آنها اختصاص یافت که خراسان جنوبی با پیگیری مسوولان و دلسوزان از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد و نهضت گازرسانی را آغاز کردیم.

محمودی بیان کرد: پهنه استان برای گازرسانی در قالب چند محور تقسیم‌بندی و به پیمانکاران متعدد واگذار شد لذا رکوردهای حتی ۶۰ سال کشور در این زمینه شکسته شد.

وی با اشاره به گازرسانی به ۶۳۴ روستا در یک سال اظهار داشت: همچنین در مدت یک سال هزار و ۱۱ واحد صنعتی و تولیدی از گاز برخوردار شدند که در سطح کشور رکوردار بودیم.

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: سرانه گازرسانی روستاها در دولت سیزدهم از ۱۲ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان افزایش یافت و سبب شد روستاهایی که قابلیت گازررسانی نداشت نیز در برنامه قرار گیرد.

وی افزود: در دولت سیزدهم با گازرسانی به ۳۰۲ روستا در استان طی سال ۱۴۰۰ بالاترین سهم گازرسانی روستایی به نام این شرکت ثبت شد.

محمودی با اعلام اینکه از سه سال قبل تمامی شهرهای استان خراسان جنوبی گازدار شده‌اند گفت: در حال حاضر هزار و ۷۶۶ روستا در خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی از بهینه‌سازی رایگان ۳۵۰ تا ۴۰۰ موتورخانه در این استان نیز خبر داد و افزود: برای گازرسانی داخلی منازل خانوارهای کم‌بضاعت و زیر پوشش کمیته امداد پنج میلیارد تومان از شرکت ملی گاز اختصاص یافت در حالی که لوله‌کشی داخل منازل در تعهد مالک است.

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون به هزار خانواده نیازمند استان در این زمینه کمک شده و برای افزایش اعتبار نیز در حال پیگیری هستیم.

وی ضمن تاکید به صرفه‌جویی و استفاده بهینه در مصرف گاز گفت: ناترازی گاز در کل کشور وجود دارد و در دولت‌های قبلی به این موضوع کمتر توجه شده است.

محمودی گفت: استخراج گاز، حفاری چاه و سایر اقدامات برعهده وزارت نفت و پالایش و انتقال توزیع گاز برعهده شرکت ملی گاز است لذا در زمینه تولید گاز نسبت به توزیع و گازرسانی مقداری عقب‌تر هستیم.

وی افزود: این موضوع سبب شده بهینه مصرف کردن یا محدود کردن صنایع بزرگ در برخی فصول مورد تاکید و توجه قرار گیرد که درخواست داریم به‌ویژه فصل زمستان صرفه‌جویی مدنظر قرار گیرد.

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: یارانه‌ها توسط شرکت ملی گاز تامین می‌شود لذا در زمینه وصول مطالبات درخواست داریم مشترکین همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند.

 انتهای پیام/۳۶۳۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه