۹۸۳ سند مالکیت موقوفات در استان اردبیل اخذ شده است/ توجه اوقاف به تولید و اشتغال‌زایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۹۸۳ سند مالکیت موقوفات در نقاط مختلف استان طی ۳ سال اخیر اخذ شده است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اردبیل اظهار کرد: ۹۸۳ سند مالکیت موقوفات در نقاط مختلف استان طی ۳ سال اخیر اخذ شده است و اخذ اسناد و تعیین تکلیف و تثبیت مالکیت موقوفات، یکی از اولویت‌های اساسی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل است. 

وی با بیان این‌که طی ۳ سال اخیر،  ۱۹۸ حکم به‌نفع اوقاف از مراجع قضایی گرفته شده، افزود: در طی این مدت یک‌هزار و ۵۷۶ بازدید میدانی از موقوفات انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به وجود ۱۷۰ بقعه و امام‌زاده در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی، دینی، مذهبی، سیاسی و حتی اقتصادی و .... در امام‌زاده‌ها در دستور کار قرار دارد. 

ستوده تصریح کرد: احیای بافت فرسوده و تاریخی موقوفات، تعیین تکلیف وضعیت موقوفات، اجرای نیات واقفین، سرمایه‌گذاری در تولید، تثبیت مالکیت و استفاده از ظرفیت‌های امام‌زادگان در راستای برنامه‌های فرهنگی، از جمله ۶ اولویت اصلی و سیاست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل است. 

وی با اشاره به انجام برنامه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی و با بیان این‌که اوقاف توجه ویژه‌ای به تولید و اشتغالزایی دارد، بیان کرد: بدون شک با راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، توسعه زراعت و کشاورزی، پرورش آبزیان و توسعه باغ‌های میوه و دامداری در سطح موقوفات و رقبات سطح استان علاوه بر افزایش قابل توجه درآمد موقوفات شاهد رونق تولید و اشتغالزایی خواهیم بود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: استفاده از پنل خوشیدی در ساختمان‌‌های زیرنظر اوقات استان و ساخت و ساز با هدف افزایش درآمد موقوفات و هزینه آن طبق نیات واقفین، رونق تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان را در پی خواهد داشت.

ستوده اضافه کرد: نمایشگاه مجموعه کارکردهای وقف از هفتم تا یازدهم مهر سال جاری در بقیه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه