ارسال آثار ۱۱۳۷ هنرمند داخلی و خارجی به اشکواره حسینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: یک هزار و ۱۳۷ هنرمند داخلی و خارجی از ایران و پنج کشور دیگر برای شرکت در اشکواره حسینی آثار خود را به دبیرخانه آن ارسال کردند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان آمل، پنجمین اشکواره فرهنگی و هنری حسینی شب چهارشنبه با معرفی نفرات برتر هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود، نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه با حضور محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینی‌پور استاندار مازندران، جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مسؤولان استانی، شهری، هنرمندان و صاحبان آثار به کار خود در این شهرستان پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم، اظهار کرد: پنجمین دوره برگزاری اشکواره فرهنگی و هنری حسینی نشان از تجربه ارزشمند برگزاری این رویداد بزرگ و مهم دارد و ارسال آثار از همه استان‌های کشور و تعدادی از کشورهای دنیا بر اهمیت و اثرگذاری آن می‌افزاید.

حسین جوادی با اشاره به اینکه هنرمندان بزرگ که آثار خود را در جشنواره‌های مهم فجر و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی شرکت می‌دهند در رویداد اشکواره حسینی شرکت می‌کنند و از ارزشمندی کمی و کیفی آن سخن می‌گویند.

وی با اعلام اینکه هنر زبان بسیار گویا و نافذ دارد و انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری با ابزار هنر برای مخاطبان ملموس و اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: اشکواره حسینی با رویکرد مردمی به اهداف گسترده خود در زمینه ملی و فراملی دست یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ادامه داد: یک هزار و 137 هنرمند داخلی و خارجی از ایران و پنج کشور دنیا برای شرکت در اشکواره حسینی آثار خود را به دبیرخانه این رودید بزرگ ارسال کردند.

وی با اعلام اینکه برگزاری این اشکواره در اداور آینده نیازمند حمایت مسؤولان است، ادامه داد: هنرمندان در تلاش هستند تا هنر خود را در جایگاه اصلی ارائه کنند و همیشه هنرمندان و مردم کشورمان به امام حسین(ع)، اهل بیت و ائمه عشق می‌ورزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه مازندران دیار علویان و مهد هنرمندان علوی است، یادآور شد: هنرمندان همانند اقشار مختلف مردم در زمان که نیاز باشد در صحنه و پای کار هستند.

جوادی گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مازندران متعهد و پای کار هستند و با آثار ارزشمند و اثرگذار سعی دارند تا بهترین شکل در مسیر خدمت به اهل بیت تأثرگذار باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به رشد کیفی و کمی اشکواره حسینی، بیان کرد: هنرمندان داخلی و خارجی در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه آثار خود را عرضه کردند و پس از داوری‌های دقیق و متعهدانه توسط داوران برجسته کشور نفرات برتر معرفی شدند.

 

ارائه ۲۰ هزار اثر ۹ هزار هنرمند طی پنج دوره برگزاری اشکواره حسینی

مدیر اجرایی پنجمین دوره اشکواره فرهنگی و هنری حسینی در این مراسم، اظهار کرد: ۳ هزار و ۵۷۰ اثر از یک هزار و ۱۳۷ هنرمند داخلی و خارجی در ۷ بخش این رویداد مهم با هم به رقابت پرداختند.

مهیار کمانگری افزود: آثار از سراسر کشور، فراملی، منطقه‌ای و آثار به دبیرخانه اشکواره ارسال شد.

وی یادآور شد: حدود ۹ هزار هنرمند بیش از ۲۰ هزار اثر خود را در طول پنج دوره اشکواره حسینی ارائه کردند.

کمانگری تصریح کرد: مهمترین درخواست هنرمندان ایجاد و ثبت دبیرخانه دائمی اشکواره حسینی به عنوان برنامه فرهنگی هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ نمایش خیابانی منحصر به فرد و بیش از ۶ هزار عکس در طول پنج دوره گذشته اشکواره حسینی به ثبت رسید، گفت: اشعار و داستان‌های فراوان نیز طی ادوار گذشته اشکواره حسینی تاکنون جمع‌آوری شده که نیازمند به کسب مجوزات لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ کتاب است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه