حضور بابصیرت مردم توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات اخیر را خنثی کرد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور با بصیرت و آگاهانه مردم بار دیگر در کمترین زمان اغتشاشات، اهداف و حامیان آن را مشخص و نقشه‌ها را خنثی کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان آمل، محمود سالاری شب گذشته در آئین اختتامیه پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: جشنواره‌ها به هر میزان مردمی‌تر باشند بر ارزش آن افزوده می‌شود خوشبختانه امسال اشکواره فرهنگی و هنری حسینی در پنجمین دوره برگزاری رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران امسال با جدیت بیشتر پای کار آمده و در اشکواره حسینی نقش داشتند، افزود: دولت سیزدهم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی عزم راسخ دارد البته در گذشته بیشتر جشنواره‌ها با حضور مردم و پای کار آمدن آنها به صورت مردمی برگزار می‌شد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برپایی اشکواره حسینی توفیق ماندگار و افتخار بزرگی برای هنرمندان حوزه‌های مختلف است زیرا این رویداد بزرگ فرهنگی و ارزشی در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی با موضوعات مختلف تبیین نهضت عاشورا بوده است.

وی با اعلام اینکه باید بدانیم اشکواره حسینی و جشنواره‌های ماندگار مذهبی بدون اصل و اساس نیستند بلکه صاحب دارد و صاحب آن امام حسین(ع) است، یادآور شد: ارائه آثار و نقش‌آفرینی در این رویدادهای بزرگ توفیق می‌خواهد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد تبیین و اهمیت بسزای آن در جامعه اسلامی، تصریح کرد: هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنری باید در زمینه جهاد تبیین که توسط ولی فقیه به عنوان تکلیف لحاظ شد نقش‌آفرینی کنند.

وی جهاد تبیین را چراغ راه بایدها و نبایدهای کشور دانست و یادآور شد: باید مسئله جهاد تبیین در آثار و تولیدات فاخر و ارزشمند هنرمندان در بین مخاطبان اثرگذاری داشته باشد.

سالاری با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام درک درستی از مقام و مرتبت امام حسین(ع) در عرصه عاشورا ندارند و این مکتب بزرگ و ارزشی را درک نکردند، خاطرنشان کرد: دشمنان استکباری به هر بهانه و تحرکات هر بار عرض اندام می‌کنند که با حضور هوشمندانه مردم توطئه‌های آنها برملا می‎شود.

وی در مورد اغتشاشات اخیر برخی فتنه‌گران، دشمنان داخلی و خارجی که باعث بروز خسارت جانی و مالی فراوان شد، خاطرنشان کرد: این روزها مشاهده کردیم که بار دیگر عده‌ای ناجوانمردانه و کینه‌توزانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام در داخل و خارج کشور هجمه و توطئه کردند و برخی شهرها نیز با توجه به رفتارهای نابخردانه و هنجارشکنانه هتاکان شلوغ شد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در همه اغتشاشات حضور با بصیرت مردم شرط اساسی است و این بار نیز در کمترین زمان با حضور بصیرانه مردم اغتشاشات، اهداف و حامیان آن مشخص و خنثی شد همچنین علت این وقایع هم از عدم شناخت واقعی از مردم و ملت امام حسینی ایران نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه