امیدی تازه برای ارتقای زندگی بیماران مبتلا به سرطان

جدیدترین یافته‌‎های مراقبت‌‏های حمایتی – تسکینی برای ارتقای زندگی بیماران مبتلا به سرطان در اولین کنگره بین‏المللی و بیست و یکمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران ارائه می‌‏شود.

به گزارش گروه سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، جدیدترین یافته‌‎های مراقبت‌‏های حمایتی – تسکینی برای ارتقای زندگی بیماران مبتلا به سرطان در اولین کنگره بین‏المللی و بیست و یکمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران ارائه می‌‏شود.

سوزان حجت در این باره گفت: این کنگره بزرگترین کنگره خون و انکولوژی در ایران و ابزاری برای بالا بردن سطح آگاهی از آخرین پیشرفت‏های علمی درزمینهٔ بیماری سرطان است و موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان با ارائه 9 مقاله علمی پژوهشی در این کنگره حضور می‌یابد.

وی پذیرش مقالات گروه پژوهشی موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان(مکسا) را در این همایش موفقیتی بزرگ برشمرد و گفت: مکسا قصد دارد در کنار انکولوژیست‏ها طب حمایتی -تسکینی را توسعه دهد و اینکه توانسته از طریق گروه پژوهشی خود یک‌پنجم پوسترهای کنگره را به خود اختصاص دهد، نشان می‏دهد که درزمینهٔ طب حمایتی و تسکینی حرفی برای گفتن داریم.

این متخصص خون و ایمونولوژی ادامه داد: حضور  در همایش‏ها و کنگره‏های علمی بسیار مهم است و از این طریق می‏توانیم این موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان را به‌عنوان یکی از مؤثرترین مؤسسات در حوزه مراقبت‏های حمایتی و تسکینی به  متخصصان خون و سرطان معرفی کنیم.

دکتر حجت بابیان اینکه این موسسه طی 10  سال گذشته از مرحله تربیت نیرو و معرفی طب حمایتی و تسکینی در کنگره‏ها و همایش‏ها گذشته است، افزود:  در حال حاضر وارد فاز سوم و ارائه مقالات علمی در این باب شده‏ایم و به نظر می‏رسد تحقیقات بومی در این حوزه می‏تواند سبب بالا رفتن کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان در ایران شود.

مدیر شعبه مکسای تهران بابیان اینکه حضور گروه پژوهشی موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در همایش‏های علمی موجب به وجود آمدن تقاضا و آشنایی بیشتر طب حمایتی -تسکینی می‏شود، اظهار داشت: وجود این  خدمت  در بیمارستان‏های بزرگ کشور سبب توزیع عادلانه امکانات به بیماران خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی مکسا برای  همکاری‏های علمی و مدیریت دانش با مراکز علمی و دانشگاه‌ها برای راه‏اندازی این خدمت در تمامی شهرهای ایران خبر داد و تأکید کرد: با حمایت خیرین و دانشگاه‏های علوم پزشکی در سراسر ایران می‏توان شاهد رشد خدمات حمایتی-تسکینی بود.

گفتنی است، در اولین کنگره بین‏المللی و بیست و یکمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران که از 27 تا 29 مهر1401 در تبریز برگزار خواهد شد، 300 انکولوژیست ایرانی و خارجی آخرین پیشرفت‏ها و دستاوردهای علمی خود را در این حوزه ارائه خواهند داد.

پایان پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه