اولین سلفی آرتمیس 1 پس از ساعت

ماه نورد آرتمیس 1، اولین تصویر خودش را پس از گذشت 9 ساعت از پرتاب به زمین فرستاد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از اسپیس، آرتمیس 1 اولین تصویر را به وسیله یکی از سخت افزارهای کپسول 9 ساعت پس از پرتاب ثبت کرده است. در زمان ثبت تصویر، این کپسول بیش از 57 هزار مایل (92000 کیلومتر) از زمین فاصله داشت، یعنی حدود یک پنجم فاصله تا ماه، و با سرعتی نزدیک به 5500 مایل در ساعت (8800 کیلومتر در ساعت) حرکت می کرد. این تصویر یک پنل خورشیدی کامل است که در سمت چپ آن سیستم مانور مداری و در بخشی از آن پنل خورشیدی دوم قرار دارد.

سلفی فضاپیمای اوریون با زمین پس از 9 ساعت

علاوه بر این تصویر، ناسا نمایی از داخل کپسول را که در آن یک مانکن با لباس نارنجی روی صندلی فضانورد نشسته،‌ منتشر کرده است. آزمایش Callisto در این تصویر مشخص است. قرار است این آزمایش برای تست الکسا (دستیار صوتی آمازون) در فضا با همکاری آمازون انجام شود.

نمایی از داخل اوریون و مانکن فضانورد

طبق بیانیه ناسا، دو دوربین دیگر در داخل فضاپیما قرار دارند: یکی از پنجره جلوی کپسول به بیرون نگاه می کند و دیگری به از پنجره دریچه بالایی به بیرون نگاه می کند.

ماموریت آرتمیس 1 در روز پرتاب همه مراحل را با موفقیت طی کرد و به سمت فضا رفت. طی پنج روز آینده، اوریون به سمت ماه می رود. این کپسول در روز دوشنبه 30 آبان (21 نوامبر) نزدیکترین فاصله اش با ماه را خواهد داشت، سپس چندین روز را در مدار ماه می ماند و مسیر خود را معکوس می کند. این ماموریت 25 روزه در 20 آذر (۱۱ دسامبر) به پایان می رسد.

پایان پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه