معاون وزیر علوم با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کرد

معاون وزیر علوم با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ابتدای سفر به آذربایجان غربی با حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در این دیدار ضمن تمجید برنامه راهبردی تحول در آموزش عالی کشور، گفت: همیشه دغدغه تحول اساسی در دانشگاه ها وجود داشت و امیدوارم در این دولت مردمی و انقلابی به همت مدیران و دانشگاهیان این طرح به نحو احسنت اجرا شود.

امام حمعه ارومیه در ادامه ضمن اشاره به نقش محوری اساتید در دانشگاه ها افزود: محور اصلی این برنامه باید اساتید باشند. اگر اساتید همراه و نقش آفرین باشند قطع به یقین اقدامات مثبتی در دانشگاه ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در انتخاب مدیران اجرا کننده این طرح نیز دقت لازم شود تا مدیرانی انتخاب شوند که با همت بالا بتوانند، اقدامات شاخص را انجام دهند که الحمدالله در این دولت تا کنون اینگونه بوده است.

قاسم عموعابدینی نیز در این دیدار ضمن تبیین برنامه راهبردی تحول در آموزش عالی کشور، گفت: اقداماتی در راستای تمدن سازی، توانمند سازی فارغ التحصیلان و همچنین حوزه های فرهنگی و محورهای خانواده از جمله شاخص های اصلی برنامه راهبردی تحول آموزش عالی هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه با تاکید بر تشکیل دبیرخانه برنامه راهبردی تحول آموزش عالی، بیان کرد: 111 اقدام برای اجرای این برنامه مشخص شده است که تعدادی از آنها با توجه به طرح آمایش سرزمینی و متناسب با هر منطقه و دانشگاه اجرا خواهند شد. ما در مسیری حرکت می کنیم که دانشگاه، حکمت آفرین، نقش آفرین و نفع آفرین در جامعه باشد.

در ادامه جلسه علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز اقداماتی که در این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع استان در راستای طرح تحول آموزش عالی استان انجام خواهد شد را تشریح کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه