نخست وزیر فنلاند: اروپا در فناوری‌ها بیش از حد به چین وابسته است

نخست وزیر فنلاند نسبت به وابستگی بیش از حد اروپا در حوزه فناوری به چین هشدار داد و از مقامات خواست برای از بین رفتن این وابستگی اقداماتی را انجام دهند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از رویترز، سانا مارین، نخست وزیر فنلاند، روز پنجشنبه گفت که اروپا در حال حاضر بیش از حد به فناوری های چین متکی است و باید مراقب این وابستگی باشد. مارین که در یک رویداد استارت آپی سالانه صحبت می کرد، گفت: بیایید صادق باشیم، ما در حال حاضر آسیب پذیری هایی داریم. وقتی به تراشه ها یا نیمه هادی ها نگاه می کنیم، این را می بینیم، ما بیش از حد به چین وابسته هستیم.

مارین گفت وابستگی به انرژی روسیه که منجر به بحران انرژی در اروپا شد و همچنین کمبود تجهیزات پزشکی که در طول همه‌گیری کرونا، درس هایی آموختنی برای اروپا بودند. ما باید مطمئن شویم که توانایی‌ها و دانش لازم برای ساخت فناوری‌ها را داریم و به چین و دیگر کشورها وابسته نباشیم.

مارین از اروپا خواست تا در توسعه در زمینه های جدید فناوری مانند هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی سرمایه گذاری بیشتری کند. او گفت: من واقعاً نگران این بخش فناوری هستم، زیرا می ترسم در مورد فناوری و راه حل های دیجیتال و همچنین مواد خامی که برای ساخت این فناوری ها نیاز داریم، اشتباهاتی شبیه به بحران های قبلی انجام دهیم.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه