معرفی روش های برش فلزات و انواع نرده استیل به همراه قیمت

کار با فلزات بسیار متفاوت با متریال‌های دیگر از جمله چوب و امثال آن است. فلز یک متریال سخت محسوب می‌شود و موضوع باعث شده تا از برش تا اتصالات آن با دیگر متریال متفاوت باشد.

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص برش استیل با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا روش های مختلف برش استیل را بهتر بشناسید.
 
انواع روش برش فلزات

خب باید بدانید که انواع مختلف برای برش فلزات در دنیا وجود دارد؛ اما برای انتخاب روش برش، باید اول نوع فلز را در نظر داشت و سپس باید هزینه‌های آن را برآورد کرد. همچنین باید بدانید که در نهایت قصد استفاده از آن فلز در کدام بخش صنایع را دارید. برای مثال وقتی که قصد ساخت نرده استیل را داشته باشید، بر اساس نوع نرده، باید به‌دنبال روش برش ظریف باشید تا بتوانید محصول نهایی ظریف و زیبا داشته باشید. استیل رخ نیز در ساخت نرده‌های استیل خود از همین روش‌ها استفاده می‌کند.

انواع برش استیل

در بخش‌های مختلف صنایع به وفور از استیل استفاده می‌شود. یکی از بخش‌های پرکاربرد، ساخت نرده استیل است. در برش استیل به‌صورت کلی از سه روش مختلف استفاده می‌کنند که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. توجه داشته باشید که در مقایسه با سایر فلزات، برش استیل نیاز به مهارت بسیار خاصی دارد.

برش لیزر استیل

برش استیل یکی از پرکاربردترین روش‌های برش استیل به حساب می‌آید. در این روش از لیزر برای برش استیل استفاده می‌کنند. ورق استیل در برخی مواقع نیاز به دقت بسیار بالایی دارد. در اجرای طرح‌های مدرن که ظرافیت بسیاری دارند، قطعاً به برش لیزر نیاز خواهید داشت. حتی امکان حکاکی و امثال آن نیز با کمک لیزر روی استیل امکان‌پذیر است. ضخامت استیل و نوع طرح، بر قیمت‌گذاری برش لیزر استیل تاثیرگذار خواهد بود. این روش نسبتاً روش گرانی به حساب می‌آید. برخی افراد از پارامتر زمان روشن بودن دستگاه برش لیزر برای قیمت‌گذاری استفاده می‌کنند. برای مثال اگر برای برش طرح شما به 30 دقیقه کار دستگاه نیاز بود، به همین اندازه هزینه پرداخت می‌کنید.

برش ورق استیل با سی ان سی

سی ان سی دستگاهی بسیار خاص با دقت و حساسیت بسیار بالا است. از این دستگاه در برش و حکاکی انواع متریال مختلفت استفاده می‌کنند. دستگاه برش لیزر برای ورق‌هایی مناسب خواهد بود که ضخامت کمتر از 15 میلیمتر داشته باشند. از سی ان سی می‌توان برای برش ورق‌هایی که ضخامت آن‌ها بیشتر از 15 میلیمتر هست نیز به‌راحتی استفاده کرد. سی ان سی سرعت بسیار بالا دارد و می‌تواند دقت آن را تا 0.01 محدود کرد. اگر طرح پیچیده‌ای را در نرده استیل یا سایر محصولات استیل می‌خواهید پیاده‌سازی کنید، قطعاً به دستگاه سی ان سی نیاز پیدا خواهید کرد. کار کردن با این دستگاه بسیار ساده است و به‌راحتی با کامپیوتر کنترل می‌شود. این روش تقریباًبا روش برش لیزر از نظر قیمتی برابر خواهد بود. فقط باید در نظر داشته باشید که به دقت بیشتری نیاز دارید یا نه؟ اگر دقت کار شما بسیار بالا است، ترجیحاً باید از سی ان سی استفاده کنید.

برش استیل با قیچی ورق بر

در صورتی که ضخامت استیل بیشتر از 2.5 میلی‌متر نباشد و همچنین در شرایطی که به دقت بالایی نیاز نداشته باشید، می‌توانید از قیچی ورق‌بر برای برش استیل استفاده کنید. این روش برش اصلاً دقت بالایی ندارد. بیشتر برای طرح‌هایی که اصلاً به ظرفیت نیاز نداشته باشند از قیچی ورق‌بر استفاده می‌کنند. همچنین اگر ضخامت ورق بیش از 2.5 میلی‌متر باشد، قیچی ورق‌بر کارایی لازم را نخواهد داشت و به ناچار باید از روش برش لیزر یا سی ان سی استفاده کنید. با تمام این اوصاف باید بدانید که برش استیل با قیچی ورق‌بر، ارزان‌ترین روش برش استیل به حساب می‌آید.

خب دوستان عزیز، با سه روش اصلی برش استیل آشنا شدیم. اگر ورق شما بسیار ضخیم است یا به دقت بالایی در برش نیاز دارید، باید از سی ان سی استفاده کنید. در صورتی که ورق بسیار نازک دارید و نیازی به دقت بالا نیست، می‌توانید با حداقل هزینه به سراغ قیچی ورق‌بر بروید. در غیر این صورت برش لیزر استیل برای شما گزینه مناسب و به صرفه محسوب می‌شود. هر سه روش مرسوم و رایج هستند.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه