تمجید شبکه لبنانی از درک سیاسی مردم ایران در ایام اغتشاشات

شبکه خبری المیادین در یک ویژه‌برنامه در خصوص رصد فضای مجازی مرتبط با اتفاقات ایران درک سیاسی مردم ایران را ستود و گفت، مدیریت جنگ رسانه‌ای علیه این مردم ساده نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، شبکه لبنانی المیادین، هوش و درک سیاسی مردم ایران در اثنای توطئه و اغتشاشات کنونی علیه ایران را ستود و گزارش کرد که مردم ایران حتی از جزئیات اتفاقات هم اطلاع دارند و بخوبی ربط مسائل به یکدیگر را می‌فهمند.

مردم ایران به دلیل درک سیاسی‌شان قابل احترامند

به گزارش این شبکه، هر کس فضای مجازی مرتبط با ایران را دنبال کند، متوجه می‌شود که با مردمی سیاسی روبه‌روست؛ مردمی که به دلیل سطح آگاهی‌شان قابل احترام هستند. مثلا با پیگیری حساب‌های کاربران ایرانی در فضای مجازی مشخص می‌شود که چطور ارتباط مسائل با یکدیگر را متوجه می‌شوند و تحلیل می‌کنند و نه تنها متوجه توطئه جاری علیه کشورشان هستند، بلکه حتی جزئیات را هم اطلاع دارند و درک می‌کنند.

بیسان ابوحامد تحلیلگر شبکه المیادین گفت، مردم ایران نشان داده‌اند ملتی هستند که اعمال  جنگ رسانه‌ای علیه آنان اصلا ساده نیست. ما شماری از مواضع کاربران ایرانی در فضای مجازی از جمله در توییتر را به عنوان نمونه رصد و بررسی کرده و مهم بود که ببینیم این توییت‌ها چه چیزی را منعکس می‌کند.

خبرنگار المیادین افزود، برای نمونه ما واکنش کاربران ایرانی به خبر رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا برای شبیه‌سازی حمله به ایران را بررسی کردیم و ایرانی‌ها می‌گویند، اسرائیلی‌ها گمان می‌کنند با حمله به تاسیسات اتمی ایران، می‌توانند برنامه هسته‌ای آن را به تأخیر بیندازند.

تحلیلگر المیادین اضافه کرد، واکنش ایرانی‌ها به رزمایش محدود نمی‌شود. نوع ارتباط دادن این موضوع به مذاکرات هسته‌ای و توان عملی و واقعی اسرائیل برای اجرای تهدید حمله با توجه به مسافت زیاد تا ایران، و همچنین ارتباط آن با مسائل دیگری که در حال رخداد است از جمله حمایت رژیم صهیونیستی از آنچه مثلا آزادی در ایران می‌نامد، در حقیقت می‌دانند که اینها شامل تلاش‌هایی مخفی برای متوقف کردن پیشرفت ایران از جمله پیشرفت در برنامه هسته‌ای است.

سر افعی؛ اطلاع ایرانی‌ها از اتفاقات تاریخی دور و نزدیک

تحلیلگر المیادین به ابراز انزجار کاربران ایرانی از کسانی اشاره کرد که خواستار حمایت از گزینه نظامی علیه ایران هستند و گفت، کاربران ایرانی به ابراز انزجار بسنده نمی‌کنند بلکه آنان به دلیل فهم سیاسی که دارند، به خوبی پشت پرده سخنان و مواضع علیه کشور خود را درک می‌کنند و می‌فهمند چرا در چنین زمانی و از چه تریبونی برخی مواضع بیان می‌شود.

بیسان ابوحامد در ادامه به معلومات تاریخی ایرانی‌ها اشاره کرد و گفت، جوان ایرانی اطلاع خوبی از اتفاقات تاریخی دور و نزدیک دارد. مثلا وقتی که یک خبرنگار معروف ایرانی که برای شبکه اینترنشنال کار می‌کند [خانم سیما ثابت] و توییتی زد و در آن از «سر مار در تهران» صحبت کرد، آیا جوانان ایرانی به سادگی از کنار ایران اصطلاح عبور کردند؟ خیر، اصلا. آنها نشان دادند که اطلاع تاریخی خوبی دارند. مثلا یک جوان ایرانی نوشت، «جمله سر مار در تهران است، اولین بار در سال ۲۰۰۳ توسط عربستان سعودی به آمریکا گفته شده است. زمانیکه آمریکا قصد حمله نظامی به عراق را داشت و عربستان درخواست محرمانه حمله نظامی آمریکا به ایران را با این جمله بیان کرد. امروز این جمله را مجری اینترنشنال بازتولید می‌کند. عجب!».


اشاره به توییت مجری ایران اینترنشنال

 

به گفته المیادین، جوانان ایرانی به خوبی درک می‌کنند برخی فراخوان‌ها با هدف تخریب داخلی انجام می‌شود و مثلا وقتی فراخوانی برای تخریب دستگاه‌های خودپرداز داده شد، برخی کاربران ایرانی نوشتند، یک روز از مردم میخواهند از تیم فوتبال حمایت نکنند، یک روز دیگر میگویند از برد تیم انگلیس خوشحالی کنید یک روز هم میگویند اموال عمومی را تخریب کنید. جالب است که ایرانی‌ها از کنار ایران دعوتها بی‌تفاوت عبور نمی‌کنند.

بیسان ابوحامد افزود، به طور خلاصه باید بگویم که مردم ایران آگاهند و هر کس این مواضع را دنبال کند متوجه می‌شود که این آگاهی در چه سطحی است و با این امور چطور برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ص 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه