کرملین: تردیدی در موفقیت عملیات در اوکراین نیست

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که موفقیت عملیات نظامی در اوکراین بدون تردید است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه شامگاه چهارشنبه گفت هیچ شک و تردیدی در موفقیت عملیات نظامی این کشور در منطقه دونباس و جنگ با اوکراین وجود ندارد.

پسکوف این اظهار نظر را در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا با نظر «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس - مبنی بر اینکه آینده سازمان پیمان امنیت جمعی به موفقیت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بستگی دارد - موافق است، مطرح کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره تاکید کرد: «می‌توان با این گذاره موافق بود که سرنوشت و موفقیت عملیات ویژه بدون تردید است».

سخنگوی کرملین پیش از این نیز در واکنش به بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حملات اخیر به نزدیکی نیروگاه اتمی «زاپروژیا» واقع در جنوب اوکراین، گفت: «متاسفیم که آژانس اتمی اختیاری برای نام بردن از مسئول حمله به نیروگاه ندارد».

روز دوشنبه بود که آژانس اتمی با هشدار درباره آسیب‌هایی که به ساختمان ذخیره‌سازی پسماندهای رادیواکتیو در نیروگاه اتمی زاپروژیا رسیده، گفت اوکراین این بار از فاجعه گریخت.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در ماه فوریه در اوکراین چندین دور تحریم را علیه روسیه اعمال کرده اما بوداپست مخالف سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو بوده است. حاصل این تحریم‌ها وخامت مشکلات در بازار سوخت و انرژی در اروپا و افزایش بی سابقه تورم و هزینه‌های معیشیتی بوده است.

با این حال روزنامه «واشنگتن پست» نوشته اروپایی‌ها و واشنگتن به دلیل کاهش تسلیحات موجود در انبارهای خود برای ارسال به اوکراین جهت نبرد با روسیه، با چالش بزرگی روبه‌رو شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه