حمایت پوتین از تجهیزسازمان پیمان امنیت جمعی به سلاح‌های پیشرفته

رئیس‌جمهور روسیه در نشست سران «سازمان پیمان امنیت جمعی » گفت که از تصمیم تجهیز کردن نیروهای این سازمان به سلاح‌های پیشرفته حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد،  رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در نشست سران «سازمان پیمان امنیت جمعی» گفت که روسیه از تصمیم برای تجهیز کردن نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی به سلاح‌های پیشرفته حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  گفت: «با خرسندی می‌توان اظهار داشت که تجربیات بسیار ارزشمند به دست آمده در عملیات حفظ صلح در قزاقستان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روسیه بدون هیچ قید و شرطی از تصمیم مهم ارائه شده در تجهیز نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی به تجهیزات نظامی پیشرفته حمایت می‌کند».

پوتین همچنین به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی میان کشورهای عضو این سازمان اشاره کرد. پوتین گفت که سرویس‌های ویژه و سازمان‌های مجری قانون اقدامات مشترکی را برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر و محافظت برابر شرایط اضطراری طبیعی انجام می‌دهند.

کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.در سال ۲۰۰۲، شورای امنیت جمعی در جلسه‌ای در مسکو تصمیم گرفت که سازوکارها و ساختارهای همکاری بین کشورهای عضو معاهده امنیت جمعی را به یک سازمان بین المللی منطقه «سازمان پیمان امنیت جمعی» تبدیل کند و به آن وضعیت مناسب بدهد(جزئیات بیشتر).

کارشناسان معتقدند روسیه و سازمان پیمان امنیت جمعی می‌توانند حمایت واقعی از امنیت منطقه‌ای برای کشورهای آسیای مرکزی داشته باشند.

چندی قبل رزمایش سازمان‌های اطلاعاتی و واحدهای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در دو پایگاه آموزشی قزاقستان برگزار شد. در جریان  این رزمایش نیروهای واکنش سریع عملیات مشترک شناسایی را تمرین کردند. وزارت دفاع جمهوری قزاقستان هدف از این رزمایش ویژه را بهبود تعامل سازمان‌های فرماندهی و کنترل افزایش سطح آموزش میدانی، سازگاری عملیاتی و انسجام یگان‌های اطلاعاتی عنوان کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه